Ομιλία του Ηγουμένου της Ι.Μ. Αγ. Συμεών για την ταπεινότητα

  • Από Dogma
argos_omilia_01.jpg

Στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Πέτρου επισκόπου και προστάτη της πόλεως του Άργους ,μίλησε ο καθηγούμενος της Σταυροπηγιακής και συνοδικής Ιερής μονής του Αγίου Συμεών του νέου θεολόγου , Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος.

Μπουγιώτης Βαγγέλης

Στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Πέτρου επισκόπου και προστάτη της πόλεως του Άργους και με την ευλογία του μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου ,τοποτηρητή της μητροπόλεως Αργολίδος ,μίλησε ο καθηγούμενος της Σταυροπηγιακής και συνοδικής Ιερής μονής του Αγίου Συμεών του νέου θεολόγου , Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος.

Σε έναν κατάμεστο ναό από κόσμο ,ο Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος ανέπτυξε το μεγάλο θέμα ‘’ Ταπεινότητα η πύλη του Ουρανού’’.

Το παρόν τους έδωσαν αρκετοί ιερείς από το Άργος καθώς και ο προϊστάμενος του ιερού ναού Αγίου Πέτρου Άργους και πρόεδρος του ΙΣΚΕ πατήρ Γεώργιος Σελλής.

Μετά το πέρας της ομιλίας του ο πατέρας Χριστόδουλος ευχήθηκε σε όλους Καλή Ανάσταση ,ελπίζοντας και του χρόνου να είναι κοντά τους. Τον γέροντα ευχαρίστησε για την παρουσία του και την ενδιαφέρουσα ομιλία του ο ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως Αργολίδος αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπουλέσης.

ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑΚΗ ΣΥΝΟΔΙΚΗ IΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ

Αφιερωμένη στη μνήμη του κορυφαίου μυστικού θεολόγου και φωτολαμπούς αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου και θεμελιωμένη στις ευχές του θεοφόρου αγίου των ημερών μας, μακαριστού Γέροντος Πορφυρίου του διορατικού, η Σταυροπηγιακή και Συνοδική Ιερά Μονή αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου βρίσκεται τρία χιλιόμετρα έξω από τον Κάλαμο Αττικής σε πανοραμική τοποθεσία.

» Έτσι όπως ξεχωρίζει ανάμεσα στα πεύκα αιωρούμενη στο γαλάζιο φόντο της θάλασσας και του ουρανού, αποτελεί εσωτερικά και εξωτερικά το αγιοπνευματικό «περιστέρι» των κατοίκων του κεντρικού νομού της χώρας. Αυτό το ίδιο «περιστέρι» που κατέβαινε σαν φωτιά από τον ουρανό και στεκόταν στο κεφάλι του αγίου Συμεών κάθε φορά που λειτουργούσε επί 48 ολόκληρα χρόνια μπροστά στα έκθαμβα μάτια όσων συμμετείχαν στο μυστήριο » καθώς σημειώνει γνωστός δημοσιογράφος καθημερινής εφημερίδας των Αθηνών.

Η Μονή θεμελιώθηκε την 1η Ιουλίου 1986 και την 13η Ιουλίου 1987: την 1η Ιουλίου με την επίσκεψη του σεπτού Γέροντος Πορφυρίου, ο οποίος ευλόγησε δαψιλώς με ευχές και προσευχές και με σταυροειδή ευλογία όλον τον τόπο της νέας Μονής προλέγοντας με ευφροσύνη και τη μελλοντική της διαδρομή μέσα στην εκκλησία.

Την δε 13η Ιουλίου με τον αγιασμό για τη θεμελίωση των πρώτων κελλιών, όπου και πάλι παρέστη ο πολυσέβαστος Γέροντας και κατέθεσε την «ταπεινή του προσευχή», καθώς είπε, σαν πολύτιμο θεμέλιο λίθο στο νέο μοναστήρι. Εξίσου πολύτιμους λίθους αποτελούν οι ευλογίες των ετέρων δύο οσίων Γερόντων των ημερών μας, του Γέροντος Παϊσίου και του Γέροντος Ιακώβου.

Ο μεν πρώτος έδωσε εκ των προτέρων την ευλογία και τις νουθεσίες του για την ανέγερση της Ιεράς Μονής, ο δε δεύτερος κατά τα πρώτα βήματα της πορείας της. Στις 25 Αυγούστου 1993 η Ιερά Μονή προήχθη με ομόφωνη απόφαση της ΔΙΣ σε Σταυροπηγιακή και Συνοδική.

Το καθολικό της, προς τιμήν του οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, θεμελιώθηκε στις 11 Οκτωβρίου 1988 και τα θυρανίξια τελέστηκαν στις 10 Οκτωβρίου 1993. Τώρα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, καθώς και τρία από τα παρεκκλήσιά του ( το πρώτο προς τιμήν των αγίων Τιμοθέου Ευρίπου του εκ Καλάμου, Δαυίδ του εν Ευβοία και Ιωάννου του Ρώσσου – το δεύτερο των αγίων Βαρσανουφίου του Μεγάλου, Ιωάννου του Προφήτου, Σερίδου, Δωροθέου και Δοσιθέου – και το τρίτο των αγίων Φωτεινής της Σαμαρείτιδος και Αικατερίνης της πανσόφου.

Το πρόγραμμα της Μονής είναι παραδοσιακά μοναστηριακό. Τελείται καθημερινά η Θεία Λειτουργία και σχεδόν όλες οι προβλεπόμενες από το μοναχικό τυπικό αγρυπνίες.

Καθημερινά προσέρχονται χριστιανοί από τα πέριξ χωριά, από την Αθήνα και πολλές επαρχίες για εξομολόγηση. Καλλιεργούνται συστηματικώς τα μοναχικά εργόχειρα, όπως: αγιοπατερικές εκδόσεις, βυζαντινή αγιογραφία, μοσχοθυμίαμα, κηροπλαστική, κομποσχοίνια κ.λ.π.

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΒΙΟΣ ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ

Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος αποτελεί το μέγα καύχημα της ορθοδόξου μυστικής θεολογίας. Γεννήθηκε το 949μ.Χ. στη Γαλάτη Παφλαγονίας. Στα 11 του χρόνια οι γονείς του τον φέρνουν στην Κωνσταντινούπολη να σπουδάσει. Στα 14 του γνωρίζεται με τον Γέροντά του Συμεών τον Ευλαβή, Στουδίτη μοναχό.

Με ένθεο ζήλο ακολουθεί τις οδηγίες του, ώστε σύντομα αξιώνεται της πρώτης θεωρίας του ακτίστου φωτός σε ηλικία μόλις 20 ετών. Στα 27 του εισέρχεται σαν δόκιμος στη Μονή Στουδίου και εν συνεχεία στην κοντινή Μονή του Αγ. Μάμαντος Ξηροκέρκου, όπου κείρεται μοναχός και σύντομα χειροτονείται ιερέας.

Το έτος 980μ.Χ, μόλις 31 ετών, με απαίτηση των αδελφών της Μονής τοποθετείται ηγούμενός της.Η ζωντανή του πίστη, η άσκησή του στην αδιάλειπτη προσευχή και την αγάπη και η αδιάκριτη υπακοή στον Γέροντά του γρήγορα τον οδηγούν στη θεογνωσία και τη θεολογία.

Στις 12 Μαρτίου 1022 πορεύεται προς «Όν επόθησεν».

Η Εκκλησία του απένειμε την εξαίρετη προσωνυμία του Νέου Θεολόγου. Η μνήμη του εορτάζεται στις 12 Οκτωβρίου με πανηγυρική αγρυπνία στην Ιερά Μονή του στον Κάλαμο Αττικής.

Στις 3 Ιανουαρίου πανηγυρίζεται επίσης η ανακομιδή των ιερών λειψάνων του, τεμάχια των οποίων βρίσκονται αποθησαυρισμένα στην εν λόγω Μονή του.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όλες οι ειδήσεις
close button

Κάντε Like: Dogma.gr στο Facebook