Υγιεινό Σαρακοστιανό παστίτσιο

  • Από Dogma
παστίτσιο

Το παστίτσιο είναι ένα φαγητό που μικροί και μεγάλοι αγαπούν πολύ! Και το οποίο δε χρειάζεται σε καμία περίπτωση να στερηθούμε κατά την περίοδο της νηστείας που διανύουμε, καθώς η σαρακοστιανή εκδοχή του δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε γεύση και διατροφική αξία!

Άλλωστε, τα οφελη της νηστείας είναι πάρα πολλά, αφού μας βοηθά να μειώσουμε τα επίπεδα της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων, ενώ οι περισσότερες συνταγές είναι πλούσιες σε κάλιο, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη C, Ε και Α και παράλληλα είναι φτωχές σε ζωικό λίπος, όπως και το πεντανόστιμο σαρακοστιανό παστίτσιο!

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι: 500 γρ. μακαρόνια χοντρά για παστίτσιο ή ακόμα και πένες αν προτιμάτε. 2 φλ. + 1 φλ. φρυγανιά τριμμένη. Για να φτιάξουμε τη σάλτσα μανιταριών χρειαζόμαστε: 1 κ. μανιτάρια λευκά φρέσκα, 1 φλ. + 3 κ.σ. ελαιόλαδο,
3 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα, 5 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες, 800 ml γάλα σόγιας ή αμυγδάλου, 3 κ.σ. μαϊντανό ψιλοκομμένο, 3 κ.σ. άνηθο ψιλοκομμένο, 1 φλ. φυτικό τυρί τριμμένο προαιρετικά, αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι. Για να παρασκευάσουμε τη μπεσαμέλ χρειαζόμαστε: 1.200 ml γάλα σόγιας ή γάλα αμυγδάλου, 12 κ.σ. αλεύρι. Μάλιστα, αν θέλετε να κάνετε ακόμα πιο υγιεινή τη συνταγή σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αλεύρι ολικής αλέσεως, ή ακόμα και αλεύρι από φαγόπυρο ή από βρώμη. 6 κ.σ. ελαιόλαδο
αλάτι, πιπέρι. Μια πρέζα μοσχοκάρυδο τριμμένο,  2 -3 κουταλιές τριμμένο φυτικό τυρί.

Πώς το φτιάχνουμε

Αλείφουμε με ελαιόλαδο το ταψί μας και ρίχνουμε μέσα τη φρυγανιά. Το κουνάμε, ώστε να καλύψουμε καλά όλη την επιφάνεια. Καθαρίζουμε τα μανιτάρια, χωρίζουμε το πόδι από το καπελάκι και τα κόβουμε σε φετούλες. Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σωτάρουμε τα ψιλοκομμένα μανιτάρια μαζί με το σκόρδο μέχρι να πιούν τα υγρά τους και να μείνουν με το λάδι. Σβήνουμε με το κρασί και όταν εξατμισθεί προσθέτουμε το γάλα, χαμηλώνουμε τη φωτιά και σιγοβράζουμε για 5 -10 λεπτά. Αποσύρουμε από τη φωτιά και ρίχνουμε στη σάλτσα τον άνηθο και τον μαϊντανό. Δοκιμάζουμε το αλάτι και ρίχνουμε πιπέρι. Βράζουμε τα ζυμαρικά al dente. Τα στραγγίζουμε και τα ανακατεύουμε με τη σάλτσα μανιταριών. Προσθέτουμε και το τυρί αν θέλουμε. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180ο C.

Φτιάχνουμε την μπεσαμέλ: Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο, ρίχνουμε το αλεύρι και το ψήνουμε μέχρι να πάρει χρυσοκάστανο χρώμα, ανακατεύοντας συνεχώς με μια ξύλινη κουτάλα. Προσθέτουμε το γάλα (σόγιας ή αμυγδάλου), χαμηλώνουμε τη φωτιά και ανακατεύουμε συνεχώς με τον αβγοδάρτη μέχρι να αρχίσει να πήζει. Σε αυτήν τη φάση προσθέτουμε και το τυρί αν θέλουμε, καθώς και το μοσχοκάρυδο. Ρίχνουμε τη μπεσαμέλ επάνω στα μακαρόνια και πασπαλίζουμε μ’ ένα φλιτζάνι φρυγανιά. Ραντίζουμε με τις 3 κ.σ. ελαιόλαδο.
Ψήνουμε το παστίτσιο για 45΄-50΄ περίπου, μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια. Αφήνουμε να κρυώσει 20′ πριν το κόψουμε σε κομμάτια.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όλες οι ειδήσεις
close button

Κάντε Like: Dogma.gr στο Facebook