Κορυφώθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις του Αγίου Χριστοφόρου στο Αγρίνιο

  • Dogma
Αγίου Χριστοφόρου

Πλήρεις της αναστάσιμης χαράς και της φωτεινής ελπίδος, που ανέτειλε από το κενό μνημείο και απελεύθεροι του εκ νεκρών αναστάντος Κυρίου και Θεού και Σωτήρος μας Ιησού Χριστού προσήλθαμε από τα ακριτικά Νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τη Σάμο, την Ικαρία και τους Φούρνους συμπανηγυριστές στην ιερά μνήμη του Αγίου Χριστοφόρου, του Προστάτου και Πολιούχου Σας.

Καθώς λιτανεύουμε την σεπτή του εικόνα, ώστε η ζωή και η πολιτεία μας να αγιασθούν από την χάρη του Θεού, που επαναπαύεται στον Άγιο Χριστοφόρο, ας γνωρίζουμε ότι κατ’ ουσίαν μέσα από τον Άγιο, λιτανεύουμε την αναστημένη ζωή του Χριστού και γι’ αυτό με ενθουσιασμό βροντοφωνάζουμε προς όλους: ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Η παρουσία του αναστάντος Χριστού εμφαίνεται μέσα από την παρουσία των Αγίων Του.
Όλων εκείνων που έζησαν την θεοειδή εμπειρία της Αναστάσεως του Χριστού και μίλησαν γι’ αυτήν.
Όλων εκείνων, που τίμησαν την μετοχή τους στο Άγιο Σώμα Του, την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας και ομολόγησαν με το λόγο και την πράξη της ζωής τους την αληθινή πίστη στον Σωτήρα και Λυτρωτή Κύριο Ιησού Χριστό, όπως ο Άγιος Χριστοφόρος, τον οποίον έτσι ονόμασε ο Άγιος ένδοξος Ιερομάρτυς Βαβύλας, Επίσκοπος Αντιοχείας, όταν τον εβάπτισε, εξαιτίας της θαυμαστής του εμπειρίας να μεταφέρει τον ίδιο τον Χριστό στους ώμους του.

unnamed (1) unnamed (2) unnamed (3) unnamed (4) unnamed (6) unnamed (7) unnamed (8) unnamed (9) unnamed (10) unnamed (11) unnamed

Η χαρά μας σήμερα, όμως, είναι διπλή!
Δεν γιορτάζει μόνον ο προστάτης Άγιός σας Χριστοφόρος. Γιορτάζουμε όλοι μας. Αφού όλοι μας αξιωθήκαμε από τον Χριστό να τον φέρουμε στη ζωή μας. Είναι ο ζυγός ο ωφέλιμος για τη σωτηρία μας και το ελαφρύ φορτίο των αποσκευών της Ουράνιας Βασιλείας Του, όπως ο Ίδιος μας διαβεβαιώνει: «Ο γαρ ζυγός μου χρηστός και το φορτίον μου ελαφρόν εστί» (Ματθ. ια 30).
Από την στιγμή που βαπτισθήκαμε στο όνομα της Αγίας Τριάδος, γίναμε μέλη του σώματος του Χριστού, ενταχθήκαμε στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας, ονομαζόμαστε Χριστιανοί.
Η προσηγορία Χριστιανός, όπως αναφέρει ο Εύαγγελιστής Λουκάς στις Πράξεις των Αποστόλων, δόθηκε από εμάς τους Έλληνες στην Αντιόχεια, όταν πρωτοξεκινούσε η επί γης ζωή της Εκκλησίας μας και προσδιορίζει εκείνους, που φέρουν τον Χριστό μέσα τους, που πιστεύουν στον Χριστό, και τον Χριστόν, ως Σωτήρα και Λυτρωτή.
Το όνομα Χριστιανός είναι από τους πρώτους Χριστιανικούς αιώνες, συνώνυμο του ήθους και του πολιτισμού.

Είναι το κοινό όνομα των παιδιών του Θεού και των Αδελφών του Χριστού.
Είναι το πιο σπουδαίο, το πιο τιμητικό και το πιο ιερό όνομα, που δόθηκε ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία.
Τα Συναξάρια, που καταγράφουν τον βίο και την πολιτεία των Αγίων μας, βρίθουν από αναφορές, σύμφωνα με τις οποίες, όταν οι διώκτες κάθε εποχής, (όπως συμβαίνει και με τους Νεομάρτυρες την εποχή της Τουρκοκρατίας,) ερωτούσαν τους Μάρτυρες, ποιο ήταν το όνομά τους, ή ποια η πατρίδα τους, εκείνοι απαντούσαν: Είμαι Χριστιανός. Κι αυτό αρκούσε, τα έλεγε όλα! Θεωρούσαν ύψιστη τιμή να ονομάζονται και να είναι Χριστιανοί.
Ο Μ. Βασίλειος μάλιστα στη μνημειώδη ομιλία του για τους Αγίους 40 Μάρτυρες, που μαρτύρησαν στην παγωμένη λίμνη της Σεβαστείας, αναφέρει, ότι «Ο καθένας λοιπόν, αφού περιεφρόνησαν τα ονόματα με τα οποία τους είχαν ονομάσει από την γέννησή τους, ωνόμαζε τον εαυτόν του από το κοινόν όνομα του Σωτήρος και έλεγαν «είμαι Χριστιανός».

Η «Προς Διόγνητον επιστολή», ένα απολογητικό κείμενο αγνώστου συγγραφέως της χριστιανικής γραμματείας των πρώτων αιώνων κάνει λεπτομερή περιγραφή της έννοιας του όρου Χριστιανός: «Οι χριστιανοί… ούτε πόλεις ιδιαίτερες έχουν, ούτε διάλεκτο ξεχωριστή… Η θρησκεία τους είναι κάτι που δεν το επινόησε ανθρώπινο μυαλό και δεν το καθίδρυσε ανθρώπινη φροντίδα, ούτε ανθρώπινη ιδεολογία ακολουθούν, όπως ορισμένοι φιλοσοφούντες. Κατοικούν σε πόλεις ελληνικές και βάρβαρες, όπού έλαχε ο καθένας τους, ακολουθώντας τις τοπικές συνήθειες στα φορέματα και στο φαγητό και στον υπόλοιπο βίο… Πατρίδα τους έχουν κι αυτοί ένα ορισμένο τόπο, αλλά ως πάροικοι. Μετέχουν σε όλα ως πολίται και όλα τα υπομένουν ως ξένοι…Εν σαρκί βρίσκονται, άλλα δεν ζούν κατά σάρκα. Στη γη περνούν τις μέρες τους, άλλα στον ουρανό πολιτεύονται. Υπακούουν στους νόμους του κράτους, άλλα με τη ζωή τους υπερβαίνουν τους νόμους. Αγαπούν όλους και όλοι τους καταδιώκουν… Κι όμως η πολιτεία τους φανερώνεται θαυμαστή και ομολογουμένως παράδοξη ».
Τιμώντας, λοιπόν, σήμερα τον άγιο Χριστοφόρο, τον πολύαθλο, τον θεόφρονα, τον θεοτίμητον μάρτυρα της Εκκλησίας, το φέροντα μέσα του τον Χριστόν, ενθυμούμαστε πως κι εμείς ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί κληθήκαμε να αναδειχθούμε όντως χριστοφόροι, έχοντας στόχο και σκοπό την Αγιότητα, κατά την επαγγελία του Κυρίου μας: «άγιοι γίνεσθε, ότι εγώ Άγιος ειμί»(Α΄Πετρ. α’, 16)

Τιμώντας σήμερα τον άγιο Χριστοφόρο, τιμάμε την κλήση μας στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Τιμάμε την ορθόδοξη πίστη μας. Την μόνη πίστη που σώζει, την πίστη που θαυματουργεί, την πίστη που χαρίζει ζωή και σωτηρία, την πίστη ότι ο Αναστάς Κύριός μας, αληθινά είναι μαζί μας έως της συντελείας του αιώνος, όπως ο Ίδιος μας διαβεβαίωσε (βλ. Ματθ. κη΄ 20).
Αγαπητοί μου Αδελφοί,
Αληθινά ο Χριστός είναι μαζί μας και η παρουσία Του γίνεται αντληπτή μέσα από τη ζωή των Αγίων μας, μέσα από τη ζωή της Εκκλησίας σε κάθε εποχή και ιδίως σήμερα, που ζούμε και αγωνιζόμαστε μέσα στην έρημο της κοινωνικής και οικονομικής εξαθλίωσης.
Ο Χριστός όπως τον ζεί η Αγία μας Εκκλησία αποτελεί την ζώσα και ενεργή ελπίδα όλων μας. Ταυτίζεται με την ελπίδα της ζωής μας και έτσι η ελπίδα μας παραμένει αθάνατη. Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός νίκησε τον θάνατο. Τούτο σημαίνει πως νίκησε και νικά τα πάντα. Δεν υπάρχουν δύσκολα και αδύνατα για τον Χριστό. Κι εκείνος που είναι ενωμένος με τον Χριστό, νικά με την χάρη Του τον κόσμο και τις δυσκολίες του κόσμου και αξιώνεται να ζεί θαύματα στη ζωή του, όπως έγινε και με τον Άγιο Χριστοφόρο, που είδε κι έκανε και συνεχίζει να κάνει θαύματα ακόμη και σήμερα.
Σας καλώ, λοιπόν, όλους, με τις ευχές των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών και ιδίως του Πατρός και Ποιμενάρχου Σας κ.κ. Κοσμά, του οποίου η ευγενής και επίμονος πρόσκληση μας κατέστησε συνεορταστές του Αγίου Χριστοφόρου, να εγκολπωθούμε αυτή την μεγάλη αλήθεια, όπως την τονίζει ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, ο ηγαπημένος Μαθητής στην Α΄ Καθολική του επιστολή: «Ποιος μπορεί να νικάει τον κόσμον; μόνον όποιος πιστεύει, πως ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός του Θεού» (βλ. Α΄Ιωαν. ε’, 5).

Αδελφοί μου,
Ας βάλουμε καλά στην καρδιά και στο μυαλό μας, ότι: «Αύτη εστίν η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις ημών» (Α΄ Ιωάν. ε΄, 4)
Ευχή και προσευχή μας είναι να διατηρούμε πάντοτε στη ζωή μας, μέσα από την ζώσα και ενεργή πίστη μας στον Χριστό, την ελπίδα, την χαρά, την ειρήνη και την ελευθερία, που Εκείνος μας χάρισε με την Ανάστασή Του!
Και κυρίως να μας αξιώνει μέσα από αυτήν την ορθόδοξη πίστη μας, να αναδεικνυόμαστε κι εμείς χριστοφόροι.
Να πολιτευόμαστε αξίως του ονοματος του Χριστού.
Να ομολογούμε την πίστη μας και την κοινωνία μας με τον Χριστό, ως άξιοι συνεχιστές των Αγίων μας, που τίμησαν το όνομα το Άγιο του Χριστού, ενώπιον του οποίου θα προσκυνήσουν όλα τα επουράνια, τα επίγεια και τα υποχθόνια και κάθε γλώσσα θα ομολογήσει ότι Κύριος είναι μόνον ο Ιησούς Χριστός (παν γόνυ κάμψη επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και πάσα γλώσσα εξομολογήσηται ότι Κύριος Ιησούς Χριστός) εις δόξαν Θεού πατρός. (Φιλιππ. β’, 10-11) Αμήν.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
ΔΟΞΑ ΤΗι ΑΥΤΟΥ ΤΡΙΗΜΕΡΩι ΕΓΕΡΣΕΙ!
Να ψάλουμε όλοι μαζί το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ για να δώσουμε μαρτυρία Χριστού!

TOP NEWS