Πρώτα υπάρχει η προσβολή της κακής σκέψεως. Δεύτερο ο συνδυασμός, όταν ανακατώνονται οι δικοί μας και οι δαιμονικοί λογισμοί. Τρίτο, η συγκατάθεση, όταν οι λογισμοί μας συσκέπτονται με τους δαιμονικούς λογισμούς για να διαπράξουν το κακό.
Τέταρτο είναι η αισθητή πράξη, δηλ. η αμαρτία. Αν ο νους προσέχει με νήψη, με την αντίρρηση και με την επίκληση του Ιησού φυγαδεύει την προσβολή μόλις αναφανεί, τότε τα επόμενα (συνδυασμός, συγκατάθεση, αμαρτία) μένουν αργά. Ο πονηρός δαίμονας επειδή είναι ασώματος νους, δεν μπορεί διαφορετικά να πλανήσει τις ψυχές, παρά μόνο με την φαντασία και τους λογισμούς.
Άγιος Ησύχιος ο Πρεσβύτερος