Dogma

Σχετικά με το Ιουλιανό Ημερολόγιο

Το Ιου­λια­νό Ημε­ρο­λό­γιο κα­θιε­ρώ­θη­κε από τον Ιού­λιο Καί­σα­ρα (γεν­νή­θη­κε με και­σα­ρι­κή) και το οποίο αν­τι­κα­τέ­στη­σε το ημε­ρο­λό­γιο του Σω­σθέ­νους. Έγι­νε το σχί­σμα το 1054 και οι 2 Εκ­κλη­σί­ες (Ορ­θό­δο­ξα και Πα­πι­κή) δια­τή­ρη­σαν το ημε­ρο­λό­γιο αυτό. Το 1582 ο Πά­πας Γρη­γό­ριος ο ΙΓ’ πρό­σθε­σε 10 μέ­ρες στο ιου­λια­νό ημε­ρο­λό­γιο και το 1922 προ­στέ­θη­καν άλ­λες 3 μέ­ρες (αστρο­νο­μι­κός ήταν σω­στές αυ­τές οι προ­σθέ­σεις του χρό­νου) και προ­έ­κυ­ψε έτσι το Νέο Διορ­θω­μέ­νο Ιου­λια­νό Ημε­ρο­λό­γιο. Όμως ο Πά­πας άλ­λα­ξε το Πα­σχά­λιο (πότε θα εορ­τά­ζε­ται το Πά­σχα) και έτσι οι Πα­πι­κοί έχουν το Γρη­γο­ρια­νό Ημε­ρο­λό­γιο.

Άρα το Νέο Ημε­ρο­λό­γιο δεν εί­ναι Πα­πι­κό, αφού έχει δια­φο­ρε­τι­κό Πα­σχά­λιο, αλλά εί­ναι το Πα­λαιό Ιου­λια­νό Ημε­ρο­λό­γιο Διορ­θω­μέ­νο κατά 13 ημέ­ρες μιας και έχουν το ίδιο Πα­σχά­λιο. Το Πα­σχά­λιο δηλ. κα­θο­ρί­ζει τα Ημε­ρο­λό­για, το οποίο εί­ναι δόγ­μα. Και το δόγ­μα εάν δεν εφαρ­μό­ζε­ται οδη­γεί στην αί­ρε­ση και στην διαί­ρε­ση.

Γέρων Εφραίμ Σεραγιώτης