Dogma

ΠΥΛΩΡΟΣ: Έπεται ή προηγείται της Κιβωτού… ο Κατακλυσμός;

Ο Κατακλυσμός προηγείται της Κιβωτού γιατί η Πολιτεία έρχεται εκ των υστέρων, πάνυ υστέρων, να λάβει δράση εκεί που τόσα χρόνια η ίδια υπήρξε αδρανής, απούσα, κοιμωμένη και εθελοτυφλούσα.

Το τελευταίο διάστημα γράφονται και λέγονται πολλά! Έστι συνηθίζεται όταν ξεσπάει ένα «σκάνδαλο». Συσκέψεις, συνεχείς δραστηριότητες, αποφάσεις, καταδίκες! Και, μετά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος, αυτό το κρίνουν τα ΜΜΕ και μόνον, απολείπει η κοινωνία και αυτού του θέματος και χάνεται εις το διάβα του ιστορικού χρόνου.

Και ο Κατακλυσμός; Πώς γίνεται να υπάρξει Κιβωτός άνευ Κατακλυσμού; Έρχεται, ακούγεται πως φθάνει, θα υποστηρίξουν πολλοί! Μόνο που, στην προκειμένη περίπτωση που αναφερόμαστε, ο Κατακλυσμός προηγήθηκε, προϋπήρχε της Κιβωτού, δεν την ακολούθησε!

Γιατί, αλήθεια, περί Κατακλυσμού πρόκειται όταν η Πολιτεία έρχεται σήμερα και, έως ένα σημείο δικαίως, διαγγέλει αυστηρότατες αποφάσεις για την όλη δομή και λειτουργία της Κιβωτού! Θα μου πείτε, δηλαδή, τι να κάνει, να μην παρέμβει; Κάθε άλλο, να παρέμβει άμεσα, όχι όμως εκ των υστέρων και ουδεπόποτε επιλεκτικά, αλλά εις κάθε ανάλογη δομή, εις καθένα τόπο που μεγαλώνουν μικρές και ευαίσθητες παιδικές ψυχές, εις απανταχού,

Ο Κατακλυσμός προηγείται της Κιβωτού γιατί η Πολιτεία έρχεται εκ των υστέρων, πάνυ υστέρων, να λάβει δράση εκεί που τόσα χρόνια η ίδια υπήρξε αδρανής, απούσα, κοιμωμένη και εθελοτυφλούσα. Το να έρχεσαι κατόπιν εορτής και να επιδεικνύεις αυστηρότητα εκεί που τα «χωράφια» είναι δικά σου και επομένως εσύ έπρεπε να προνοήσεις για τις ψυχούλες αυτές, τουλάχιστον, είναι υποκριτικό, η δε αυτηρότητα επιφανειακή, γι᾿ αυτό και πλάνη, κίβδηλη, χαμερπής.

Όμως, ο Κατακλυσμός προηγείται της Κιβωτού και στα νερά που πλέει η Εκκλησία. Προς τιμήν του Αρχιεπισκόπου, έσπευσε να λάβει αποφάσεις για το ζήτημα της Κιβωτού. Μαθαίνω δε, πως έρχεται και η σειρά του Λουπασάκη και των Αγίων Ισιδώρων -ήταν να μην πάρει φόρα ο Ιερώνυμος- καθώς η αδράνεια του Μακαριωτάτου σχετικά με τον Λυκαβηττό ενόχλησε πολλούς. Λέγω όμως για την Κιβωτό: Σωστά και σχεδόν άμεσα ενήργησε ο Αρχιεπίσκοπος. Όμως η Κιβωτός έχει ήδη βουλιάξει, Μακαριώτατε, προ πολλού. Και έχει βουλιάξει απο έναν άλλον Κατακλυσμό, αυτόν της ευμάρειας και του κοινωνικού διαζυγίου που έχουν πάρει πολλοί αρχιερείς με την ίδια την κοινωνία. Πάντοτε βέβαια, υπάρχουν και οι φωτεινές εξαιρέσεις, πάντοτε! Ο Κατακλυσμός, όμως, από εκκλησιοκεντρικής πλευράς προηγήθηκε και συνεχίζεται σε σχέση με την ίδια την Κιβωτό.

Μάλιστα! Περί Κατακλυσμού πρόκειται όταν χιλιάδες παιδιά Ουκρανών, πρόσφυγες και μη, διαβιούν άνευ ηλεκτρικού ρεύματος, άνευ ουσιωδών υποδομών, άνευ γονέων και συγγενών, άνευ πατρικής και μητρικής αγκάλης! Και, την ίδια ώρα, δίνουν και παίρνουν τα Δελτία Τύπου πολλών Μητροπολιτών που, ούτε λίγο ούτε πολύ, ενημερώνουν το χριστεπώνυμο πλήρωμα πως πρόκειται να εορτάσουν τα ονομαστήριά τους! Ερωτώ, λοιπόν: Προηγείται ή έπεται ο Κατακλυσμός της Κιβωτού;

Η Εκκλησία, πράγματι, κάνει πολλά, όσα η Πολιτεία όχι να κάνει, αλλά και ούτε να φανταστεί μπορεί. Πλην, όμως, το μεγάλο ειλικρινά διακύβευμα σήμερα είναι να μιλήσουμε κατά πρόσωπο στους νέους ανθρώπους, να μοιραστούμε τις απορίες, τα ερωτήματα, τους προβληματισμούς και τις επικρίσεις τους. Αλήθεια, ως Εκκλησία είμαστε έτοιμοι;

Έως ότου καταστούμε ικανοί να μιλήσουμε, πρωτίστως δε να ακούσουμε και τον τελευταίο νέο, αλλά και  κάθε άνθρωπο που στέκεται επιφυλακτικά και επιθετικά απέναντι στην Ορθοδοξία, να είστε σίγουροι: ο Κατακλυσμός πάντα θα προηγείται της Κιβωτού, δεν θα έπεται!

Διαβάστε επίσης: