Dogma

Δημητριάδος Ιγνάτιος: Η προσευχή στα σχολεία ήταν αίτημα της Επαναστάσεως

Στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου λειτούργησε  την Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, στο κήρυγμά του, παίρνοντας αφορμή από την Ευαγγελική περικοπή, στην οποία διασώζεται η κλήση των πρώτων Μαθητών του Κυρίου, επεσήμανε ότι ο Χριστός «ευλόγησε την εργασία και δεν επέλεξε για μαθητές Του αργόσχολους». Μίλησε για τον κίνδυνο της υποδούλωσης στον αυτοσκοπό της εργασίας, στην εποχή μας, «όταν αυτή γίνεται για κερδοφορία, για δόξα και καλοζωία». Αυτό που χρειάζεται, τόνισε, «είναι η εμπιστοσύνη στο θέλημα του Θεού. Πού μπορεί να στηριχθεί κανείς στη δύσκολη στιγμή, που θα έρθει, μέσα από τις δυσκολίες της εργασίας, τον πόνο, την ασθένεια, το απροσδόκητο, που αλλάζει τα δεδομένα της ζωής μας; Εκεί χρειάζεται η εμπιστοσύνη στο Θεό…». Σε άλλο σημείο, ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι «πρέπει ν’ αποκτήσουμε συνείδηση ότι η εργασία δε γίνεται για να βολευτούμε εμείς, αλλά για να μπορούμε να μοιραζόμαστε με τους άλλους».

Ο κ. Ιγνάτιος αναφέρθηκε, στη συνέχεια, στο έργο της Τοπικής μας Εκκλησίας, που ξεκινά, κάθε χρόνο και πάλι τούτες τις μέρες για τα παιδιά μας, «που συχνά δεινοπαθούν, που έχασαν το Θεό μέσα στο σπίτι, που στερούνται τον Θεό και στο σχολείο, όπου κάποτε ήταν δεδομένος. Λυπάμαι, όταν διαπιστώνω πως ακόμα και η προσευχή στο σχολείο κρίνεται με το κριτήριο της ιδεολογίας και ιδεοληψίας. Η προσευχή στα σχολεία είναι καρπός εκείνων που έφεραν την ελευθερία στην πατρίδα μας, κατά την Εθνική μας Παλιγγενεσία, αγωνιζόμενοι για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία. Από τότε, τα παιδιά μας πρώτα προσευχόντουσαν και μετά ξεκινούσαν το μάθημα. Η προσευχή ήταν αίτημα επαναστάσεως, χάρη στην οποία είμαστε ελεύθεροι και όχι καρπός ιδεολογίας. Το θεμέλιο του λαού και της πατρίδας μας είναι ο αγώνας της Επαναστάσεως του ‘21». Ο Σεβασμιώτατος κάλεσε τους γονείς να εμπιστευτούν και πάλι τα παιδιά τους στην Εκκλησία, μίλησε για το σύγχρονο τρόπο λειτουργίας των κατηχητικών μας σχολείων και τόνισε ότι «αυτά που μαθαίνουν τα παιδιά μας στα κατηχητικά σχολεία, θα τους δώσουν τη δύναμη ν’ αντέξουν αυτά που τους περιμένουν στη ζωή».