Dogma

Συνοδική Θεία Λειτουργία στη Μητρόπολη Αθηνών – 1700 χρόνια από την Α’ Οικουμενική Συνόδο

Χοροστατουντος του Αρχιεπισκοπου Ιερωνυμου και των μελων της Ιερας Συνοδου και παρουσια του Π.τ.Δ.Κωνσταντινου Τασουλα τελέσθηκε Συνοδικη Θεια Λειτουργια για την επέτειο των 1700 ετών από τη σύγκληση της Α' Οικουμενικής Συνόδου--Παρευρεθησαν επισης Σοφια Ζαχαρακη(εκπροσωπος της Κυβερνησης) Μαξιμος Χαρακοπουλος(Ν/Δ), Μιλενα Αποστολακη(ΠΑΣΟΚ) Νινα Κασιματη9ΣΥΡΙΖΑ) Νικος Φίλης(Νεα Αριστερα) καθως και εκπροωποι των Σπαρτιατων , Νικης, Ελληνικης Λυσης, και απο την Περιφερεια Αττικης και τον Δημο Αθηναιων .Επισης εκπροσωποι των Πατριαρχειων Αλεξανδρειας, Ιεροσολυμων, του Αρχιεπισκοπου Σινα καθως εκπροσωποι της Στρατιωτικης Ηγεσιας, ΕΛΑΣ, Πυροσβεστικης και ξενες αντιπροσωπεις με τους πρεσβεις Κυπρου, Σερβιας, Ουκρανια, Μολδαβιας, Μαυροβουνιου --Στη φωτο Ο Αρχιεπισκοπος Ιερωνυμος με τους Μητροπολιτες της Ιερας Συνοδου ΦΩΤΟ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ

Κατά τη Θεία Λειτουργία ομίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, με θέμα: «Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος και η σημασία της».

Κατόπιν της από 11ης Μαρτίου 2025 αποφάσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, τελέσθηκε σήμερα, Κυριακή 1 Ιουνίου 2025, Συνοδική Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αθηνών, προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 1700 ετών από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας το έτος 325.

Κατά τη Θεία Λειτουργία ομίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, με θέμα: «Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος και η σημασία της».

Ο Σεβασμιώτατος στην αρχή τόνισε ότι το έργο της Οικουμενικής Συνόδου ήταν θεόπνευστο, ακριβώς γιατί συμμετείχαν θεόπνευστοι Πατέρες και κινήθηκαν σε δύο μέρη. Πρώτον στο θεολογικό μέρος, αφού συνέταξαν τα πρώτα άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως, αντιμετωπίζοντας τον γνωστικισμό, που υποστήριζε ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Λόγο, ως κατώτατο Θεό, και τον αρειανισμό που υποστήριζε ότι ο Λόγος δεν είναι Θεός. Δεύτερον εξέδωσε είκοσι (20) Ιερούς Κανόνες που ρυθμίζουν εκκλησιαστικά θέματα και καθόρισε τα σχετικά με τον εορτασμό του Πάσχα.

Έπειτα, ο Σεβασμιώτατος παρουσίασε τα δύο θεολογικά ρεύματα που εκφράστηκαν στη Σύνοδο‧ το ένα είναι το φιλοσοφικό και θεολογικό ρεύμα των Αρειανών, που καταδικάστηκε, και το άλλο, το εμπειρικό-ησυχαστικό ρεύμα των Πατέρων που στηρίζονταν στην Αποκάλυψη του Ασάρκου Λόγου στους Προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης και του Σεσαρκωμένου Λόγου της Καινής Διαθήκης.

Κατέληξε ότι σεβόμενοι τους θεοφόρους Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου θα πρέπει να θεολογούμε «κατά τας των αγίων θεοπνεύστους θεολογίας και το της Εκκλησίας ευσεβές φρόνημα» και να είμαστε «δέκτες, φύλακες και μεταδότες» της Ορθοδόξου Παραδόσεως.