Dogma

Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Ιερισσού για το Γάμο των Ομοφυλοφίλων

Προσήλθαν άπαντες οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Πνευματικού τους Πατέρα και Επισκόπου, αλλά προβληματισμένοι εμφανώς από την αήθη συμπεριφορά της Πολιτείας απέναντι στην Τροφό και Μάνα του Γένους Ορθόδοξη Εκκλησία μας.

 Την Πέμπτη 22α Φεβρουαρίου 2024 στον μεγαλοπρεπή ιστορικό Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Αρναίας έλαβε χώρα γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου, κατόπιν προσκλήσεως του οικείου Ιεράρχου κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ στις 10:30 το πρωΐ, μετά από την ψήφιση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο – με 175 ψήφους υπέρ από πολλές πτέρυγες της Βουλής- του νομοσχεδίου της Κυβερνήσεως, του σχετικού με τον γάμο των ομοφυλοφίλων και την από μέρους τους, κατά νόμον επιτρεπόμενη πλέον, υιοθέτηση τέκνων.

               Προσήλθαν άπαντες οι Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Πνευματικού τους Πατέρα και Επισκόπου, αλλά προβληματισμένοι εμφανώς από την αήθη συμπεριφορά της Πολιτείας απέναντι στην Τροφό και Μάνα του Γένους Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Εισηγητής του θέματος: «“Ὁμόφυλος γάμος-ὁμόφυλη γονεϊκότητα”. Λειτουργικές καί Ποιμαντικές προεκτάσεις!», ήταν ο Καθηγητής Πανεπιστημίου, καρδιακός φίλος και αδελφός του Ποιμενάρχου μας, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ.κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ο οποίος σημειωτέον διετέλεσε επιτυχημένος επί έτη Διευθυντής της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης και είχε σπουδαστές, ή καλύτερα μαθητές του, πολλούς από τους μετέχοντας της Συνάξεως Πατέρες.

               Αρχικώς ο Μητροπολίτης Ιερισσού ανεφέρθη σε τρέχοντα Διοικητικά Θέματα, σχετικά με την εκτέλεση του Οικονομικού Προϋπολογισμού έτους 2024 και την υποβολή του Απολογισμού του Οικ. Έτους 2023 των Ιερών Ναών, Ιερών Μονών και Προσκυνημάτων της Ιεράς Μητροπόλεως, καθότι ο μήνας Φεβρουάριος βαίνει προς τη δύση του, αλλά και σε πνευματικά ζητήματα,  αφορώντα στην επί θύραις περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής που το Τριώδιο την επισφραγίζει.

               Κατόπιν ο Ιεράρχης παρουσίασε με θερμότατα λόγια τον αδελφό του άγιο Κίτρους, με τον οποίο συνδιακονούν κατά την τρέχουσα Εκκλησιαστική χρονιά  στην Ιερά Σύνοδο και γνωρίζονται από Αρχιμανδρίτες, αφού ως Πρωτοσύγκελλοι υπηρέτησαν αντιστοίχως στην Ιερά Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας ο πρώτος και ο δεύτερος στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας. Ευχαρίστησε τον εισηγητή, με τη διπλή του ιδιότητα, ως Επισκόπου αλλά και εξαιρέτου Φιλολόγου και Θεολόγου Καθηγητού.

               Εν συνεχεία ο Ποιμενάρχης της Πιερίας ανέπτυξε το θέμα του, που όπως ελέχθη ήταν μια κριτική θεώρηση των Λειτουργικών και Πρακτικών προβλημάτων, τα οποία προκύπτουν μετά από την – ως μη ώφειλε –  υπερψήφιση του σχετικού νόμου από υψηλά ποσοστά μάλιστα των Ελλήνων Βουλευτών, οι οποίοι ακολουθώντας τον συρμό της ‘’μόδας’’ και του κατ’ επίφασιν ‘’προοδευτισμού’’, ήδη προκαλούν τριγμούς τόσο στα Κόμματά τους, όσο και στην Ελληνική Κοινωνία.

               Ο Σεβασμιώτατος ανέλυσε φιλολογικά, ιστορικά, επιστημονικά, ιατρικά και θεολογικά τις επιπτώσεις από το επαίσχυντο ψηφισθέν νομοσχέδιο, μιλώντας γλαφυρά, απλά, αλλά όχι απλοϊκά, επί τη βάσει της διεθνούς βιβλιογραφίας επί του θέματος, αποφεύγοντας τεχνικούς όρους και ορολογίες που καθιστούν το θέμα μη ευπρόσληπτο από τους πολλούς  και αφορούν τους ειδήμονες.

               Τόνισε ότι ο όρος ‘’ομόφυλος’’ δεν αποδίδει τη συμβίωση, σεξουαλική σχέση και προτίμηση δύο ανθρώπων του ιδίου φύλου, αλλά χαρακτηρίζει δύο ή περισσότερους ανθρώπους που ανήκουν στην ίδια Φυλή. Π.χ. Έλληνες, Ρώσους, Αμερικανούς κλπ. Άρα ο όρος που αποδίδει τις παραπάνω σχέσεις που νομιμοποιεί πλέον η Πολιτεία, είναι ομοφυλόφιλος και η εκ μέρους αυτών των αδελφών μας δυνατότητα ‘’τεκνοθεσίας’’, ονομάζεται υιοθεσία τέκνων, γιατί πουθενά στην Αρχαία ή Νεοελληνική γλώσσα δεν συναντάται η αποδιδόμενη από τον ψηφισθέντα νόμο πλέον ορολογία της μόδας ‘’ομόφυλα ζευγάρια’’ και ‘’τεκνοθεσία’’!

               Υπενθύμισε τη φρασεολογία:

               α) Του Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ σε βαρυσήμαντο άρθρο του ότι: «Υπάρχουν  μόνον δύο ανθρώπινα  φύλα, το άρρεν και το θήλυ, αλλά  πολλοί σεξουαλικοί προσανατολισμοί, όσα και τα ανθρώπινα πάθη»!

               β) Του Μακ. Αρχιεπισκόπου  Αλβανίας κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ότι: «Με νόμους το αφύσικο δεν γίνεται φυσικό»!

                γ) Του Σεβ. Μητροπολίτου Μεσογαίας κ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ από την υπέροχη ομιλία του στην Σύνοδο της Ιεραρχίας  και μάλιστα τη θέση του ότι:   «Πουθενὰ στη φύση δεν έχουμε σύναψη όμοιων φύλων που να οδηγούν σε τεκνογονία. Δύο όμοια μεταξύ τους δεν ενώνονται. Το καθένα ψάχνει το συμπληρωματικό του»!

               Παρετήρησε ότι πριν από λίγα χρόνια η ομοφυλοφιλία εθεωρείτο από την ιατρική επιστήμη ως ψυχιατρική νόσος, κάτι που διεγράφη από την Παγκόσμια Ένωση Ψυχιάτρων και στη θέση της ετοποθετήθη σχετικά με την ομοφυλοφιλία ο όρος ‘’σεξουαλικός προσανατολισμός και επιλογή’’!

               Ακολούθως αναλυτικότατα αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που θα ανακύψουν  στην καθημερινή πρακτική και Λειτουργική  ζωή  της Εκκλησίας με την ψήφιση  του  νόμου αυτού, υπογραμμίζοντας ότι τα ερωτήματα αυτά συντομότατα πρέπει να απαντηθούν από τα υπεύθυνα όργανα -Επιτροπές της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας μας, για να πάψει να αυτοσχεδιάζει επί του θέματος ο Ορθόδοξος Έλληνας Κληρικός.

               Τέλος ο Ιεράρχης υπενθύμισε τα λόγια του Μακ. Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ότι: «Οφείλουμε να γίνουμε και πάλι Εκκλησία», δηλαδή, ζώντας και δρώντας όχι νωχελικά και με ακηδία, αλλά ενεργά πλέον βγαίνοντας μπροστά η Εκκλησία να ενημερώσει και να επανακατηχήσει τον Λαό του Θεού, αποσοβώντας την αποϊεροποίηση της Οικογένειας, του Μυστηρίου του Γάμου και ιδίως της Παιδείας, για την οποία η Ορθοδοξία έδωσε ιδρώτα, αίμα και θυσίες πολλές ανά τους αιώνες ως Εθναρχούσα Εκκλησία!

               Επακολούθησε ευρύτατη συζήτηση μεταξύ του ομιλητού, του οικείου Ιεράρχου και των Κληρικών μας, οι οποία διήρκησε περίπου μέχρι την 2α μεσημβρινή και δημιούργησε εξαίσιο κλίμα και ικανοποίηση σε όλες τις πλευρές, προβάλλοντας ανάγλυφα την ενότητα του Ιερού μας Κλήρου και την έντονη πρόθεσή του να διακονήσει τον Λαό του Θεού, μη λογαριάζοντας επιπτώσεις.

               Η Ιερατική Σύναξη συνέταξε Ψήφισμα, το οποίο έγινε αποδεκτό ομοφώνως από όλη την ομήγυρη και δόθηκε στη δημοσιότητα.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΙΤΡΟΥΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΑΞΕΩΣ