Dogma

Ιερατική Σύναξη στη Μητρόπολη Κορίνθου (ΛΖ’)

Της Ιερατικής Συνάξεως προηγήθηκε προσευχή και στην συνέχεια οΟμότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρώην Κοσμήτορας αυτήςκ. Απόστολος Νικολαΐδηςομίλησε με θέμα: «Τα χαρίσματα και η ενότητα της Εκκλησίας κατά τον Απόστολο Παύλο».

Με την παρουσία του Επισκόπου  και Πρωτοσυγκέλλου αγίου Κεγχρεών κ. Αγαπίου και όλων των Κληρικών της Ι. Μητροπόλεως Κορίνθου, πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη, 9 Ιουνίου 2022, η 37η  Ιερατική Σύναξη, στον Ι. Καθεδρικό Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο, υπό την προεδρία του Μητροπολίτου  κ. Διονυσίου, με την ευκαιρία των επερχομένων εορταστικών εκδηλώσεων προς τιμήν του Ιδρυτού της Τοπικής μας Εκκλησίας Αποστόλου Παύλου «ΙΣΤ’ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΥΛΕΙΑ 2022».

Της Ιερατικής Συνάξεως προηγήθηκε προσευχή και στην συνέχεια οΟμότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρώην Κοσμήτορας αυτήςκ. Απόστολος Νικολαΐδηςομίλησε με θέμα: «Τα χαρίσματα και η ενότητα της Εκκλησίας κατά τον Απόστολο Παύλο».

Ο κ. Καθηγητής με την μέθοδο ερωταποκρίσεων αλλά και με τον λόγο του Αποστόλου Παύλου και του ερμηνευτή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου κατέδειξε ότι, στην Εκκλησία όλοι διαθέτουν χαρίσματα ως μετέχοντες στο ίδιο Σώμα. Κανείς όμως δεν είναι ιδιοκτήτης, αφού όλα οφείλονται στο Άγιο Πνεύμα. Αυτό σημαίνει ότι, κανείς δεν χρησιμοποιεί αυτά για τον εαυτό του αλλά και για τους άλλους. Σε αυτό το πλαίσιο κανείς χαρισματούχος δεν αντιστρατεύεται το Άγιο Πνεύμα και την Εκκλησία καλλιεργώντας ομαδοποιήσεις και προτρέποντας τους πιστούς σε ανυπακοή. Το χάρισμα είναι ενοποιητικό και διόλου διασπαστικό. Στην περίπτωση αυτή καταντά «εωσφορικό». Γίνεται διασπαστικό όταν οικειοποιείται, εργαλειοποιείται, κακοποιείται και κυρίως όταν στρέφεται κατά της Εκκλησίας. Στην περίπτωση αυτή τελείται το έγκλημα που ονομάστηκε βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, ενώ η πράξη έδειξε ότι η ενότητα της Εκκλησίας δεν κινδύνευσε ποτέ από τους αμαρτωλούς αλλά από τους χαρισματούχους. Ακολούθησαν ερωτήσεις εκ μέρους των Κληρικών στις οποίες εύστοχα απάντησε ο κ. Καθηγητής.

Στην συνέχεια ο κ. Διονύσιος έλαβε τον λόγο και, αφούευχαρίστησε τον Ελλογιμώτατο κ. Καθηγητή για την εισήγησή του, έδωσε πρακτικές οδηγίες για την καλύτερη πραγματοποίηση των εορταστικών εκδηλώσεων «ΙΣΤ’ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΥΛΕΙΑ 2022» αποδίδοντας έτσι την τιμή, τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη μας στον «Πρώτο μετά τον Ένα» Απόστολο Παύλο, προστάτη, έφορο της Ιεράς Μητροπόλεως και πολιούχο της ιστορικής Κορίνθου. Επιπρόσθετα, διευκρίνισε και τον τρόπο διεξαγωγής του Παγκορινθιακού προσκυνήματος στον Ι. Ναό Ευαγγελιστρίας και στα λοιπά Σεβάσματα της Ιεράς Νήσου Τήνου, που θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 4 και Τρίτη 5 Ιουλίου 2022. Επίσης, έδωσε Ποιμαντικές συμβουλές και διοικητικές διευκρινίσεις για τρέχοντα Εκκλησιαστικά σοβαρά θέματα, ευχόμενος όπως ο Χριστός, ως Κεφαλή της Εκκλησίας, να είναι το κέντρο, η ζωή και η ενότης όλων των μελών του Σώματός Του, ώστε να μη διαιρούνται αυτά αλλ᾿ ούτε και να σκορπίζονται, ζώντας με αλληλεγγύη και αμοιβαιότητα προς δόξαν Θεού και ψυχική τους σωτηρία!

Ακόμα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ – ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ» που υλοποιήθηκε από το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολή Κορίνθου, ο κ. Διονύσιος αφού ευχαρίστησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο, τον Αναπληρωτή Διευθυντή του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Πανοσ. Αρχιμ. π. Θεολόγο Αλεξανδράκη, τον συντονιστή εκ μέρους της Ι. Μητροπόλεως μαςπ. Άνθιμο Παπαλεξόπουλο, Ιεροκήρυκα, και αναφέρθηκε στον αείμνηστο π. Αδαμάντιο Αυγουστίδη, Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Ι. Αρχιεπισκοπής και Γενικό Δ/ντη του Ι.Π.Ε.,  απένειμε τις Βεβαιώσεις Πιστοποίησης στους συμμετάσχοντες στο πρόγραμμα Κληρικούς και ανακοίνωσε νέο κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων με θέμα το Μυστήριο της Εξομολογήσεως που θα λάβουν χώρα από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Η 37η Ιερατική Σύναξη έληξε με ευχές του Μητροπολίτου προς τους Κληρικούς, και την φήμη του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας και του Θεοφιλεστάτου Πρωτοσυγκέλλου αγίου Κεγχρεών, που έψαλαν όλοι οι Κληρικοί μας.