Η αιτία της δοκιμασίας

  • Δόγμα

Το ζή­τη­μα δεν εί­ναι ποιά δο­κι­μα­σία έχει ένας άν­θρω­πος, αλλά από ποιό αί­τιο ξε­κι­νά­ει η δο­κι­μα­σία αυτή, κα­θώς και εάν έχει κα­νείς τύ­ψεις συ­νει­δή­σε­ως ή όχι. Έστω ότι έχου­με 2 ασθε­νείς (πι­στοί και οι 2) που έχουν καρ­κί­νο στον πνεύ­μο­να. Ο ένας κα­πνί­ζει, ενώ ο άλ­λος όχι. Και πε­θαί­νουν. Αυ­τός που κά­πνι­ζε είχε δια­φο­ρε­τι­κούς λο­γι­σμούς […]

Το ζή­τη­μα δεν εί­ναι ποιά δο­κι­μα­σία έχει ένας άν­θρω­πος, αλλά από ποιό αί­τιο ξε­κι­νά­ει η δο­κι­μα­σία αυτή, κα­θώς και εάν έχει κα­νείς τύ­ψεις συ­νει­δή­σε­ως ή όχι. Έστω ότι έχου­με 2 ασθε­νείς (πι­στοί και οι 2) που έχουν καρ­κί­νο στον πνεύ­μο­να. Ο ένας κα­πνί­ζει, ενώ ο άλ­λος όχι. Και πε­θαί­νουν. Αυ­τός που κά­πνι­ζε είχε δια­φο­ρε­τι­κούς λο­γι­σμούς από τον μη κα­πνι­στή και είχε τύ­ψεις συ­νει­δή­σε­ως, διό­τι το κά­πνι­σμα, του προ­κά­λε­σε τον καρ­κί­νο. Έλε­γε στον εαυ­τόν του: Καλά να πάθω! Το ήξε­ρα, το άκου­γα, δεν συμ­μορ­φώ­θη­κα και τε­λι­κά αρ­ρώ­στη­σα… Ο άλ­λος, δεν είχε τέ­τοιους λο­γι­σμούς και δεν τον έλεγ­χε η συ­νεί­δη­ση. Εί­ναι σε άλλη κα­τά­στα­ση. Υπέ­μει­νε την δο­κι­μα­σία μέ­χρι τέ­λους, ευ­χα­ρι­στών­τας το Θεό.

Ο κα­πνι­στής ξε­χρέ­ω­νε με την ασθέ­νεια, ενώ ο δεύ­τε­ρος κα­τέ­θε­τε, απο­τα­μί­ευε στον Ου­ρα­νό. Και οι 2 κερ­δι­σμέ­νοι ήταν και σώ­θη­καν, με την δια­φο­ρά, ότι ο ένας προ­βι­βά­στη­κε με 10 στον πα­ρά­δει­σο, ενώ ο άλ­λος αρί­στευ­σε παίρ­νον­τας 20.

Γέρων Εφραίμ Σεραγιώτης

TOP NEWS