Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος στο Καζακστάν: Διάλογος και συνεργία, η μόνη οδός προς την ειρήνη
Ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος Γ΄ συμμετείχε στο 8ο Συνέδριο Ηγετών Παγκοσμίων και Παραδοσιακών Θρησκειών στο Καζακστάν, κατόπιν προσκλήσεως του Προέδρου της χώρας Kassym-Jomart Tokayev. Στην ομιλία του αναφέρθηκε στην ιερή αποστολή του διαθρησκειακού διαλόγου, υπογραμμίζοντας ότι η συνεργία αποτελεί θείο δώρο και θεμέλιο για την αληθινή επικοινωνία μεταξύ των λαών.
Εκπροσωπώντας τη Μητέρα των Εκκλησιών, ο Πατριάρχης τόνισε ότι ο γνήσιος διάλογος δεν καταργεί τις ιδιαιτερότητες των ανθρώπων και των θρησκειών, αλλά αναδεικνύει σε αυτές τους σπόρους της συμφιλίωσης και τις κοινές αξίες. Υπενθύμισε δε ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε τέκνα του ενός Ουρανίου Πατρός, καλώντας τους παρόντες ηγέτες να βαδίζουν με σταθερότητα στην οδό της καταλλαγής.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Μακαριώτατος στη δοκιμασία που βιώνει η πόλη της Γάζας, χαρακτηρίζοντάς την ως τραγική μαρτυρία της απουσίας διαλόγου και συνεργίας. Απηύθυνε έκκληση για ανανέωση της δέσμευσης προς την ειρήνη και την αδελφοσύνη στην Αγία Γη, τονίζοντας ότι μόνον η αλήθεια του Ευαγγελίου μπορεί να οδηγήσει τα έθνη στην υπέρβαση του μίσους και του πολέμου.
Διαβάστε αναλυτικά το ανακοινωθέν του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων:
“Ὁ Μακαριώτατος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος Γ΄, συμμετέσχεν σήμερον εἰς τό 8ον Συνέδριον τῶν Ἡγετῶν τῶν Παγκοσμίων καί Παραδοσιακών Θρησκειῶν εἰς Καζακστάν, κατόπιν εὐγενικῆς προσκλήσεως τοῦ Εξοχωτάτου Kassym-Jomart Kemeluly Tokayev, Προέδρου τῆς Δημοκρατίας τοῦ Καζακστάν, ὅπου καί ἐξεφώνησε λόγον περί τῆς ἱερᾶς καί πνευματικῆς ἀποστολῆς τοῦ διαθρησκευτικοῦ διαλόγου καί περί τοῦ θείου δώρου τῆς συνεργίας.
Ἐκπροσωπῶν τήν Μητέρα τῶν Ἐκκλησιῶν, ὁ Μακαριώτατος, ἐπεβεβαίωσεν ὅτι ὁ αὐθεντικός διάλογος ἔχει τάς ρίζας αὐτοῦ εἰς τήν ἀναγνώρισιν τῆς κοινῆς ἀνθρωπίνης ἡμῶν φύσεως, ὑπενθυμίζων τούς λόγους τῆς Ἁγίας Γραφῆς ὅτι «γῆ εἶ καί εἰς γῆν ἀπελεύσῃ» (Γεν. 3,19) καί ὅτι πάντες εἴμεθα τέκνα Ἑνός οὐρανίου Πατρός. Ἐτόνισεν ὅτι ὁ ἀληθινός διάλογος δέν ἐπιδιώκει νά ἐξαλείψῃ τάς ἰδιαιτερότητας, ἀλλά νά ἀνακαλύψῃ ἐν αὐταῖς τούς σπόρους τῆς συμφιλιώσεως καί τάς κοινάς παραδεδεγμένας ἀξίας, ἀντανακλώσας τόν αἰώνιον Λόγον: «Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καί ὁ Λόγος ἦν πρός τόν Θεόν, καί Θεός ἦν ὁ Λόγος», (Ἰωάν. 1,1).
Ὁ Μακαριώτατος εἰς τήν προσφώνησιν Αὐτοῦ ἐπέστησεν τήν προσοχήν ἐπίσης εἰς τό ἀνεκδιήγητον μαρτύριον, τό ὁποῖον ὑφίσταται ἡ πόλις τῆς Γάζης, παρουσιάζων τοῦτο ὡς ἀπόδειξιν τῆς ἀπουσίας διαλόγου καί συνεργίας – ἀλληλεπιδράσεως, ποιῶν ἔκκλησιν διά μίαν ἐκ νέου δέσμευσιν πρός τήν εἰρήνην καί τήν καταλλαγήν εἰς τήν Ἁγίαν Γῆν.
Ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων προσεκάλεσε τούς Ἡγέτας καλῆς πίστεως νά πορευθοῦν ἐν σταθερότητι ἐν τῇ ὁδῷ ταύτῃ, τονίζων ὅτι αὕτη εἶναι ἡ μόνη ὁδός, διά τῆς ὁποίας τά ἔθνη δύνανται νά ἀποτινάξουν τό μῖσος καί τόν πόλεμον καί νά ἐνσαρκώσουν τήν πρόσκλησιν τοῦ Εὐαγγελίου, «ἵνα συνεργοί γίνωνται τῇ ἀληθείᾳ», (Ἰωάν. Γ’ 1,8)”.