Κορίνθου Διονύσιος: Αστοχία του Πρωθυπουργού ο Φίλης

  • Dogma
κορίνθου

Σκληρή επίθεση προς τον Υπουργό Παιδείας εξαπέλυσε ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος χαρακτηρίζοντας την επιλογή του Πρωθυπουργού, όσον αφορά στον κ. Φίλη, άστοχη. Αναφέρθηκε, επίσης, στο προσφυγικό ζήτημα, στις επισκέψεις των Ιεραρχών στα κέντρα μεταναστών, καθώς και στο φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας παραχωρώντας μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη σε ραδιοφωνική εκπομπή.

«Το ερώτημα «τί κάνει η Εκκλησία» είναι τραγελαφικό. Δείχνει αποπροσανατολισμό. Οδηγεί σε σχιζοφρένεια την κοινωνία μας.  Θα έπρεπε στην Ελλάδα να μπορούσε να καταλάβει ο ένας τον άλλον. Το τί κάνει η Εκκλησία έχει βαρύτερη σημασία» ανέφερε στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του Alpha και στον Σπύρο Χαριτάτο ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ Διονύσιος.

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ
Με αφορμή τη δήλωση Π. Καμμένου «οι ένοπλες δυνάμεις δεν είναι catering»  ο Μητροπολίτης Κορίνθου σχολίασε: «Θα μπορούσα να πω ότι η Εκκλησία από φύση της είναι catering. Πνευματικά παρέχει από την Αγία Τράπεζα, σώμα και αίμα Χριστού. Το κάνει όμως και υλικά. Από την φύση της πρέπει να βλέπει φιλάνθρωπα τον άνθρωπο και να του αναγνωρίζει τις ψυχοσωματικές του ανάγκες. Αυτό της το επιβάλλει η φύση της. Θέλει πάντοτε τις παρεμβάσεις της να τις κάνει κατά το θέλημα του Χριστού: «Μη γνώτω η αριστερά σου τί ποιεῖ η δεξιά σου». Το έργο υφίσταται χωρίς την διαφήμιση. Ο σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι να πει «έχω ένα εστιατόριο, ελάτε να φάτε όλοι». Αυτός που έρχεται στην Εκκλησία πρέπει να φάει και πνευματικά και υλικά». Προσέθεσε, επίσης, ότι «στην Εκκλησία έρχεσαι με την ψυχή σου ενώ στην άλλη (κρατικές δομές) σου κουνάνε το pamper και σε κάνουν να πηδάς σαν το πιθηκάκι. Αυτά ο λαός τα ακούει. Δεν περνάνε απαρατήρητα.Ο λαός με βάση την ιδεολογία και τους στρατευμένους δημοσιογράφους διαμορφώνει αντίληψη που στην προκειμένη περίπτωση είναι στρεβλή. Αυτό αν δεν μπορεί να το κατανοήσει ο λαός μας, θα κάνει ερωτήματα και ακόμη χειρότερα».

Ο Μητροπολίτης Κορίνθου ανέφερε, ωστόσο, ότι «στην Κόρινθο έχουμε εδώ και χρόνια 4.500 μερίδες καθημερινά, μεταξύ τους και πρόσφυγες και μετανάστες. Ξαφνικά αυτό μπαίνει σαν μία παράμετρος, που συν τοις άλλοις είναι υποτιμητική για την Εκκλησία. Το πονηρό, μη φιλικό κράτος για την Εκκλησία λέει ότι «βοηθάμε εμείς». Οι υπουργοί του λένε «δεν είμαστε catering». Εμείς  θα δώσουμε και θα βοηθάμε. Είμαστε ένα ατελείωτο catering… Και να βλέπεις τους υπουργούς να αλληλοκατηγορούνται; Αυτό δεν είναι εικόνα κράτους.

Εμείς το κάνουμε με την ψυχή μας. Εγώ είμαι και προσφυγικής καταγωγής. Έχω ευαισθησία. Όταν οι δικοί μας ήρθαν από την Μικρά Ασία με λάθη των πολιτικών, οι δικοί μου τακτοποιήθηκαν από το 1922, το 1980.  Επειδή ο στόχος μας είναι να δίνουμε πνευματική τροφή και υλική, στην προκειμένη περίπτωση μόνο υλική, θυσιάζουμε τα πάντα.

Βοηθάνε τις ΜΚΟ τις οποίες καταγγέλλουν ως ύποπτες και πονηρές και βγάζουν την Εκκλησία απ’ έξω, ουσιαστικά την βγάζουν από τα διάφορα κονδύλια που έρχονται. Τα χρήματα η ελληνική  πολιτεία τα κατανέμει μέσω του Περιφερειάρχη και άλλων αυτοδιοικητικών δομών σε ΜΚΟ. Όταν όλα αυτά έρθουν στην επιφάνεια θα δημιουργήσουν αναστάτωση κοινωνική.

Μας λέει ο Περιφερειάρχης «μαζέψτε πράγματα / τρόφιμα διαρκείας / είδη υγιεινής για τα παιδιά (και το κάνουμε με την ψυχή μας )  και δώστε τα σε μένα να τα διαχειριστώ» . Με ποια εμπιστοσύνη;

Φτάνουν σε σημείο να λένε «δώστε βραβείο Νόμπελ στις ΜΚΟ και σε γιαγιές», για να υπάρχει το ανθρώπινο πρόσχημα… Η γιαγιά όμως δεν είναι άθεη. Είναι χριστιανή. Πήρε το παιδάκι γιατί είχε στην ψυχή της χριστιανικά αισθήματα.

Τα χρήματα για τους πρόσφυγες (κονδύλια) η ελληνική κοινωνία τα κατανέμει μέσω του περιφερειάρχου σε ΜΚΟ.  Η πολιτεία εμπιστεύεται περισσότερο τις ΜΚΟ από τον κορυφαίο θεσμό του έθνους, την Εκκλησία. Σε όλες τις δημοσκοπήσεις, η Εκκλησία, παρά τα θρυλούμενα εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά ποσοστά στις εκτιμήσεις των πιστών.

 

ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΙΔΟΜΕΝΗΣ
«Οι άνθρωποι μάς λένε, μαζεύουμε λεφτά για να κάνουν αυτά που κάνουν στην Ειδομένη; Είναι εξοργιστικό και επικίνδυνο το φαινόμενο της Ειδομένης» υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Κορίνθου και συμπλήρωσε πως «αν η πολιτεία δεν παράσχει στους πολίτες της την δυνατότητα να ηρεμούν ότι ζούνε σε μία ασφαλή περιοχή, θα γίνουν τα πράγματα χειρότερα. Αυτό που γίνεται στην Ειδομένη να είναι οργανωμένοι οι πρόσφυγες εναντίον του κράτους που τους φιλοξενεί, τί εικόνα δίνει; Ευθύνεται η Εκκλησία για το κατάντημα της πατρίδας μας;».

 

Ο κ. Διονύσιος αναφέρθηκε, ακόμη, στην επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στο κέντρο μεταναστών στον Πειραιά, λέγοντας πως «δε μπορεί να πηγαίνει δεσπότης να δώσει πακέτα τροφοδοσίας και να του λένε «βγάλε τον σταυρό από το σκουφί σου». Ή να βλέπεις ολόκληρο Αρχιεπίσκοπο να μην φορά τα διακριτικά της αρχιεροσύνης του, που δεν υπάρχει στιγμή που δεν τα φέρει όταν κάνει δημόσια εμφάνιση.  Δεν είδατε τον Αρχιεπίσκοπο στα Hot Spot; Ο Αρχιεπίσκοπος διακριτικά φερόμενος πήγε. Όμως αυτή την διάκριση θα την ανατρέψουμε. Να μας λένε οι ξένοι «γιατί χτυπάτε τις καμπάνες μας ενοχλούν»; Μπορεί να μην μας βάλουν να φοράμε μπούργκα αλλά να πηγαίνουμε με σορτς!

 

Σκληρή ήταν και η αντίδραση του Μητροπολίτη Κορίνθου για τον Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη. «Έχει ζήσει και κινηθεί στον χώρο της αθεϊστικής προπαγάνδας. Η Ελλάδα είχε την ατυχία να βρεθεί (ο Ν. Φίλης) στο υπουργείο Παιδείας. Είναι αστοχία προσωπική του πρωθυπουργού η τοποθέτηση του κου Φίλη στο συγκεκριμένο υπουργείο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Διονύσιος.

Προσέθεσε, επίσης, ότι «εκτός, στην Αμερική, είπε (ο κ. Φίλης) ότι «το κράτος έχει σαφή πολιτική για την Γενοκτονία των Ποντίων. Αν κάποιος έχει άλλες επιστημονικές απόψεις δεν αφορούν την επίσημη πολιτική του κράτους». Είναι ο υπουργός. Στο λεξιλόγιο του υπουργού υπάρχει η λέξη Πατρίδα; Έθνος; Είναι καθαρά η κομμουνιστική ιδεοληψία απέναντι στο θέμα της πίστεως και στον ρόλο που έπαιξε η Εκκλησία στον αγώνα αυτό. Στο μήνυμά του για την Παιδεία διατυπώνει κάποια πράγματα , χωρίς να λέει ότι αυτά τα σχολεία ήταν εκκλησιαστικά είτε φανερά είτε κρυφά.

Σε πέντε χρόνια συμπληρώνονται 200 χρόνια από την επανάστασή μας. Όλα αυτά που μάθαμε για την ιστορία μας διαψεύδονται. Είναι σαν τον «συνωστισμό στο λιμάνι της Σμύρνης». Είναι ρομποτάκια της ίδιας κατεύθυνσης με τα περί «συνωστισμού στη Σμύρνη» που έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης. Ποιος ευθύνεται ότι αυτή απέκτησαν την αντισυνταγματική συμπεριφορά; Ποιος είναι αυτός που θα αναλάβει να ανατρέψει το Σύνταγμα με τέτοιες ιδεοληψίες επειδή η Ελλάδα είχε την ατυχία να βρεθεί στο υπουργείο Παιδείας».

 

Είναι αστοχία προσωπική του πρωθυπουργού η τοποθέτηση του κου Φίλη στο συγκεκριμένο υπουργείο.
Φτάνει στο σημείο να λέει στον παπά με νόμο «θα κάνεις την κηδεία για να ακολουθήσει η καύση». Μα δεν γίνονται αυτά. Μου βάζεις τον μουσουλμάνο που ξέρεις ότι θα ταφεί και δεν θα γίνει ποτέ η εκταφή. Και δεν επιτρέπεται η καύση. Σε αυτόν θα το πεί; Στην ανατολική Θράκη θα ισχύσει (για καύση νεκρών). Η Σαρία που εφαρμόζεται στην Ελλάδα θα ισχύσει ή όχι; Έρχεται και παρεμβαίνει σε εκκλησιαστικά θέματα και παραβαίνει το Σύνταγμα. Αυτός ο κύριος παραμένει παρόλα αυτά. Αν δεν γνωρίζουν ιστορία και νόμους δεν μπορούν να είναι υπουργοί. Δεν μπορεί να είναι η Εκκλησία ο σάκος του μποξ πάντοτε. Να έχουν τις θέσεις, να παίρνουν τα λεφτά και να βρίζουν. Αυτό όμως είναι η δύναμη της Εκκλησίας. Η δύναμη του Χριστού ήταν η αδυναμία Του. Η αδυναμία Του ήταν η αγάπη.  Εμείς την αγάπη προσφέρουμε. Υπάρχουν άγιοι οι οποίοι την εποχή που υπήρχε η δουλεία επούλησαν τους εαυτούς τους για να ελευθερωθούν άπιστοι και μουσουλμάνοι στο όνομα του  Χριστού.

Οφείλει να με προστατέψει η πολιτεία όταν μιλά για Δημοκρατία, εκτός αν την βλέπει εκεί που θέλει. Αυτό δεν είναι Δημοκρατία, είναι φασισμός.

Δεν φοβάμαι να αντιμετωπίσω την «μονταζιέρα». Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια. Θα βρω εγώ το μπελά μου (για τις απόψεις Φίλη); Ας μαζέψει το στόμα του.

Αυτά τα είπε ο αρχιεπίσκοπος στον πρωθυπουργό (για Φίλη) που υποσχέθηκε να κατεβούν οι τόνοι. Εκ των πραγμάτων βρισκόμαστε κοντά με την πρωθυπουργική θέληση, πρέπει να είμαστε στο επίπεδο της αλληλοκατανόησης και της συνεργασίας. Σκοπός της Εκκλησίας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδευτεί ο άνθρωπος για να είναι καλύτερος άνθρωπος.

Έχουμε τη δύναμη (η Εκκλησία). Εκεί που φαίνεται ότι υπάρχει αδυναμία είναι ότι φοβόμαστε τις κρίσεις. Μέσω του διαδικτύου δεν είναι λίγες ούτε και οι δέουσες. Κρύβεται πίσω από την ανωνυμία. Εκφράζεται με χυδαίο τρόπο.

Εκ των πραγμάτων δεν μπορούμε να υποχωρήσουμε. Έχουμε τη δύναμη να τοποθετούμεθα από ορισμένα Μέσα. Είναι η δύναμη του Χριστού. Εμένα με νοιάζει ο νόμος του Χριστού, της Εκκλησίας να μεταδίδεται στον κόσμο, να περνά το μήνυμα ως ελπίδα. Αν με βρίσουν, από τον Χριστό έχουμε μάθει να το ξεπερνάμε. Εγώ έχω την ευθύνη να συγχωρώ, εσύ από πού απέκτησες την ευθύνη να με διασύρεις;

Ο Χριστός είπε αν σε χτυπήσει κάποιος γύρνα από εκεί αλλά είπε και «αν κακώς ομίλησα μαρτύρησον περί του κακού». Αφού έχω δίκιο γιατί με χτυπάς. Από την μια μου λες δεν έχεις δικαίωμα. Γιατί δεν έχω; Δεν πληρώνω τους φόρους μου ως Εκκλησία;

 

Οι ομοφοβικοί με λένε ομοφοβικό.
«Η Εκκλησία δεν έχει καμία φοβία. Δεν πολεμά ανθρώπους και πρόσωπα ποτέ. Ότι λέω το εκφράζω εναντίον των θεσμών που τα πρόσωπα εκφράζουν. Δεν έχω προσωπική διαφορά με κανέναν. Πάρε με να με ρωτήσεις «τί λες δεσπότη». Έκρινα ως ιεράρχης ότι περενέβην και παρενέβην καλώς, επειδή προβληματίζεται μεγάλο μέρος του ποιμνίου μου.Έβγαλαν έναν κύριο, με τί χυδαίο τρόπο εκφράστηκε για το πρόσωπό μου χωρίς να με ξέρει. Να είναι καλά όλοι οι άνθρωποι. Στην Ιστορία θα μείνει ότι όσοι διακατέχονται από ιδεοληψίες είναι αδίστακτοι να τις επιβάλουν. Με νοιάζει ότι έπραξα το καθήκον μου. Δεν έχω μίσος εναντίον κανενός. Τα άλλα τα άφησα στα χέρια του Θεού. Δεν με άφησε, με προστάτευσε.Εμείς θα κάνουμε την κρίση της κοινωνίας;».

 

TOP NEWS