Η σύγκριση στα πνευματικά

  • Δόγμα

Στα πνευ­μα­τι­κά θέ­μα­τα, δεν πρέ­πει οι άν­θρω­ποι να συγ­κρί­νον­ται με­τα­ξύ τους, για να δού­με ποιός εί­ναι ανώ­τε­ρος και ποιός κα­τώ­τε­ρος πνευ­μα­τι­κά. Η Ορ­θο­δο­ξία δεν δέ­χε­ται αυ­τήν την σύγ­κρι­ση, αλλά δέ­χε­ται την δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τα. Και όλα αυτά, για­τί σε τυ­χόν σύγ­κρι­ση, υπάρ­χει κίν­δυ­νος, τους κα­τω­τέ­ρους να τους υπο­τι­μή­σει κα­νείς και τους ανω­τέ­ρους από αυ­τόν, να τους ζη­λέ­ψει. […]

Στα πνευ­μα­τι­κά θέ­μα­τα, δεν πρέ­πει οι άν­θρω­ποι να συγ­κρί­νον­ται με­τα­ξύ τους, για να δού­με ποιός εί­ναι ανώ­τε­ρος και ποιός κα­τώ­τε­ρος πνευ­μα­τι­κά. Η Ορ­θο­δο­ξία δεν δέ­χε­ται αυ­τήν την σύγ­κρι­ση, αλλά δέ­χε­ται την δια­φο­ρε­τι­κό­τη­τα. Και όλα αυτά, για­τί σε τυ­χόν σύγ­κρι­ση, υπάρ­χει κίν­δυ­νος, τους κα­τω­τέ­ρους να τους υπο­τι­μή­σει κα­νείς και τους ανω­τέ­ρους από αυ­τόν, να τους ζη­λέ­ψει.

Μέ­τρο σύγ­κρι­σης και πρό­τυ­πο ζωής, πρέ­πει να απο­τε­λεί πάν­τα ο Χρι­στός, διό­τι τότε ο άν­θρω­πος δεν απελ­πί­ζε­τε, αλλά τα­πει­νώ­νε­τε και δια της τα­πεί­νω­σης σώ­ζε­ται.

Η Πα­να­γία μας ακο­λού­θη­σε αυ­τήν την τα­κτι­κή της συγ­κρί­σε­ως με το Χρι­στό, με απο­τέ­λε­σμα να απο­κτή­σει όλες τις αρε­τές, στον πιο μέ­γι­στο βαθ­μό τους.

Γέρων Εφραίμ Σεραγιώτης

TOP NEWS