Η θεραπεία του πάθους

  • Δόγμα

Όταν ένα κομ­μά­τι της ψυ­χής έχει γε­μί­σει από ένα πά­θος, η θε­ρα­πεία του πά­θους έγ­κει­ται στο να γί­νει η αν­τι­κα­τά­στα­ση του με ένα άλλο κομ­μά­τι, που λέ­γε­ται αρε­τή. Η θε­ρα­πεία των πα­θών δεν έγ­κει­ται στο να φύ­γει το πά­θος που υπάρ­χει, αλλά στο να αν­τι­κα­τα­στα­θεί, ώστε το κομ­μά­τι της ψυ­χής να μην μεί­νει αδεια­νό. Για […]

Όταν ένα κομ­μά­τι της ψυ­χής έχει γε­μί­σει από ένα πά­θος, η θε­ρα­πεία του πά­θους έγ­κει­ται στο να γί­νει η αν­τι­κα­τά­στα­ση του με ένα άλλο κομ­μά­τι, που λέ­γε­ται αρε­τή. Η θε­ρα­πεία των πα­θών δεν έγ­κει­ται στο να φύ­γει το πά­θος που υπάρ­χει, αλλά στο να αν­τι­κα­τα­στα­θεί, ώστε το κομ­μά­τι της ψυ­χής να μην μεί­νει αδεια­νό. Για πα­ρά­δειγ­μα, κά­ποιος έχει το πά­θος να κλέ­βει και κά­ποια στιγ­μή στα­μα­τή­σει να κλέ­βει. Αυτό δεν εί­ναι η θε­ρα­πεία του πά­θους της κλε­ψιάς, αλλά παύ­ση της πρά­ξε­ως.

Και αν μεί­νει κά­ποιος μόνο στην παύ­ση της πρά­ξε­ως, υπάρ­χει κίν­δυ­νος υπο­τρο­πής. Εγ­κυ­μο­νεί μέ­γας κίν­δυ­νος, διό­τι δεν έγι­νε θε­ρα­πεία. Η θε­ρα­πεία του πά­θους θα ξε­κι­νή­σει όταν ο άν­θρω­πος στα­μα­τή­σει να κλέ­βει και αρ­χί­ζει να καλ­λιερ­γεί την αρε­τή της ελεη­μο­σύ­νης. Και όταν κα­τα­κτή­σει την αρε­τή της ελεη­μο­σύ­νης, η αρε­τή αυτή θα τον εμ­πο­δί­σει να κά­νει υπο­τρο­πή στην κλε­ψιά.

Η αγά­πη για την ελεη­μο­σύ­νη, θα τον κά­νει τον άν­θρω­πο να μι­σή­σει την κλε­ψιά. Από κα­νέ­να πά­θος δεν μπο­ρού­με να απαλ­λα­γού­με, αν δεν το μι­σή­σου­με.

Γέρων Εφραίμ Σεραγιώτης

TOP NEWS