Βέλη κατά του σχεδίου για καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ

  • Δόγμα

Γράφει ο Απόστολος Λακασάς

Οι πρώτες αντιδράσεις στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας για καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων ΑΕΙ άρχισαν να καταγράφονται. Μάλιστα, οι αντιδράσεις δημοσιοποιούνται παρότι δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις από το υπουργείο.

Ενδεικτικά, χθες ο Ενιαίος Σύλλογος Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) με έδρα τη Θεσσαλονίκη δημοσιοποίησε την αντίδρασή του στην εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος για την κατάργηση δύο τμημάτων, τη μεταφορά άλλων δύο στις Σέρρες και δύο συγχωνεύσεις μεταξύ τεσσάρων τμημάτων. «Η πρόταση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις κατατεθειμένες προτάσεις των τμημάτων και των σχολών του ΑΕΙ για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης και της έρευνας, και δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε χιλιάδες φοιτητές», ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΕΣΔΕΠ κ. Δημοσθένης Σταμάτης. «Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που προωθεί το υπουργείο Παιδείας είναι ενταγμένο στη συζήτηση για τον νόμο πλαίσιο που εδώ και καιρό έχει προαναγγελθεί η κατάθεσή του, μαζί με το νομοθετικό πλαίσιο για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, την πανεπιστημιακή αστυνομία, την επαγγελματική ισοδυναμία των πανεπιστημιακών πτυχίων με των κολεγίων σε μια λογική εξυπηρέτησης πελατειακών συμφερόντων», πρόσθεσε, ζητώντας ενίσχυση των τμημάτων, διορισμούς και αύξηση της χρηματοδότησης προς το ΑΕΙ.

Ακαδημαϊκό και επιστημονικό έγκλημα χαρακτήρισε χθες η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος την αναφερόμενη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του υπ. Παιδείας για τη συγχώνευση των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης. «Τέτοιου είδους κινήσεις κάνουν ορατό τον κίνδυνο της σύγχυσης των επιστημονικών πεδίων των τμημάτων, ανακατατάξεων με αρνητικό πρόσημο για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και δυσοίωνες προοπτικές για το μέλλον των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους αλλά και τη δομή και τον προσανατολισμό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δημοτικό σχολείο – νηπιαγωγείο)», ανέφερε η ΔΟΕ. Στο ίδιο πλαίσιο, η Σύνοδος Προέδρων/Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων/Σχολών επισημαίνει: «Τα τμήματα έχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα, καθώς απευθύνονται σε παιδιά/μαθητές διαφορετικών ηλικιών, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαφορετική διδακτική πλαισίωση ανάμεσα στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες».

Από την πλευρά τους, οι κοσμητείες των Φιλοσοφικών Σχολών του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση σχολιάζοντας τα σενάρια για συγχώνευση ή κατάργηση των τμημάτων ξένων γλωσσών». «Σχετικές πιθανές σκέψεις θα προσκρούσουν στη σθεναρή αντίδραση της πανεπιστημιακής κοινότητας και θα οδηγήσουν σε αλλοίωση του χαρακτήρα δύο σημαντικών σχολών ανθρωπιστικών σπουδών», λένε, προσθέτοντας ότι «με βάση και τη διεθνή ακαδημαϊκή πρακτική, οι σπουδές και η έρευνα στις ξένες γλώσσες και φιλολογίες δεν δικαιολογούν τη διαφοροποίησή τους από τα υπόλοιπα τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής ή την ίδρυση ξεχωριστής “Σχολής Ξένων Γλωσσών”».

Πηγή: https://www.kathimerini.gr/

TOP NEWS