Κερκύρας Νεκτάριος: Ο άνθρωπος πρέπει να θυσιάσει πάνω στο Σταυρό τη φιληδονία, τη φιλοδοξία, την πλεονεξία

  • Dogma
κερκύρας

Κερκύρας Νεκτάριος: Για  μπορέσει ο άνθρωπος να γίνει μέτοχος των θείων δωρεών, πρέπει να προχωρήσει δια της μετανοίας, δια της προσευχής, δια της ασκήσεως, θυσιάζοντας επάνω στον Σταυρό την φιληδονία, την φιλοδοξία, την πλεονεξία…

Ο Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στον ιερό ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην περιοχή Κουλίνες στην πόλη της Κέρκυρας.

Έχει καθιερωθεί εδώ και είκοσι χρόνια, να ιερουργεί ο Σεβασμιώτατος στην ως άνω ενορία την ημέρα της Σταυροπροσκυνήσεως, επειδή είναι συνδεδεμένος ο Τίμιος Σταυρός με τα ιερά πρόσωπα των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, της μητρός του η οποία ανέσκαψε στους Αγίους τόπους, και θαυματουργικά απεκαλύφθη ο τίμιος Σταυρός.

Στην Θεία Λειτουργία, έδωσαν την παρουσία τους ο Βουλευτής Κέρκυρας κ. Στέφανος Γκίκας, η Δήμαρχος κεντρικής Κέρκυρας κ. Μερόπη Υδραίου, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημήτρης Μεταλληνός και άλλοι εκπρόσωποι φορέων του τόπου.

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του έλαβε αφορμή από ένα τροπάριο της ε΄ ωδής του κανόνος του Σταυρού, «Παράδεισος ἄλλος ἐγνώσθη, ἡ Ἐκκλησία ὡς πρίν, ξύλον ἔχουσα ζωηφόρον, τὸν Σταυρόν σου Κύριε, ἐξ οὗ διὰ προσψαύσεως, ἀθανασίας μετέχομεν.»
Δηλαδή η εκκλησία μας, που είναι το μυστικό σώμα του Χριστού, είναι ο νέος Παράδεισος, στο κέντρο του οποίου όπως λέει ο ιερός υμνογράφος του ως άνω τροπαρίου, υψώνεται «το δένδρον της ζωής», δηλαδή ο τίμιος Σταυρός, και όλοι εμείς οι πιστοί γευόμαστε τους καρπούς αυτού του δέντρου, δηλαδή το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας, και έτσι γινόμαστε αθάνατοι.

Ο πρώτος παράδεισος, ο επίγειος, ο οποίος αμαυρώθηκε από την παρακοή των πρωτοπλάστων, που έκαναν κατάχρηση της ελευθερίας της οποίας τους χάρισε ο Θεός, είχε εκείνο το δένδρο το οποίο ήταν στο μέσο του παραδείσου, «του γινώσκειν καλόν και πονηρόν», εκείνο που κατεδίκασε τους πρωτοπλάστους στο θάνατο, ενώ ο νέο παράδεισος, η εκκλησία του Χριστού μας, υψώνει στο μέσο της τον τίμιο σταυρό, όπου καταργεί τον θάνατο και μας χαρίζει την αθανασία.
Την αθανασία ο άνθρωπος, δεν την έλαβε από τις θυσίες τράγων και ταύρων, τις οποίες προσέφεραν οι άνθρωποι πριν τη σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού, για να εξευμενίσουν τον θεό από την παρακοή και την αμαρτία.

Όσες θυσίες κι αν προσέφεραν, εις μάτην δεν μπόρεσαν να υπερβούν τον θάνατο, τον οποίο κληρονόμησαν από την παρακοή.
Έπρεπε ο ίδιος ο θεός να λάβει την δική μας ανθρώπινη φύση, και να ανεβεί στον Σταυρό, στο μέχρι τότε σύμβολο της καταδίκης, και να θυσιαστεί όχι η θεία φύσις, αλλά η ανθρώπινη φύση, αυτή η οποία προκάλεσε και τον θάνατο.
Αυτή λοιπόν η θυσία επί του Σταυρού της ανθρώπινης φύσης, η οποία αμάρτησε, έγινε δεκτή από τον Θεό προκειμένου να απαλλάξει τον άνθρωπο από τον θάνατο.
Δηλαδή ο θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός, δια του θανάτου κατεδίκασε τον θάνατο, και έδωσε ξανά το δώρο της αθανασίας στον άνθρωπο. Αυτός λοιπόν ο τίμιος Σταυρός, ο οποίος πλέον για όλους τους ορθοδόξους Χριστιανούς είναι το σύμβολο της Αθανασίας και της Αναστάσεως, σήμερα υψώνεται στο κέντρο του ναού, για να δρέψει ο καθένας μας, τα πλούσια δώρα και τους εύχημους καρπούς του τιμίου Σταυρού, το πανάγιον και ζωηφόρον Σώμα και Αίμα του Κυρίου μας.
Όμως για να μπορέσει ο άνθρωπος να γίνει μέτοχος αυτών των θείων δωρεών, πρέπει να προχωρήσει δια της μετανοίας, δια της προσευχής, δια της ασκήσεως, θυσιάζοντας επάνω στον Σταυρό την φιληδονία, την φιλοδοξία, την πλεονεξία, με τα οποία κατατυραννείται το ανθρώπινο γένος. Εμπόδια τα οποία ξαναθέτει ο διάβολος για να εμποδίσει τον άνθρωπο να γίνει μέτοχος της μεγάλης δωρεάς του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.
Για να φθάσουμε να ζήσουμε και να βιώσουμε την ανάσταση του Κυρίου μας, πρέπει πρώτα να περάσουμε από τον Σταυρό, τον οποίο μας επιθέτει ο ίδιος ο Κύριος στην ζωή μας. Μόνο τότε θα φτάσουμε στην ανάσταση.
Όπως τότε ο ίδιος ανέβηκε στο Σταυρό του Γολγοθά και εχάρισε με την δική του Ανάσταση, την ανάσταση σε όλη την ανθρωπότητα.
Ο Σεβασμιώτατος ακολούθως, μετέβη στο πνευματικό κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως, όπου επί είκοσι συναπτά έτη αυτή την ημέρα, η Ιερά Μητρόπολη προσκαλεί τα μέλη της Εκκλησίας να προσφέρουν αίμα στην τράπεζα αίματος της Ιεράς Μητροπόλεως.
Αυτή η ημέρα είναι συμβολική, διότι ο Κύριος μας δια του τιμίου του Αίματος , έσωσε το ανθρώπινο γένος. Κι εμείς με την προσφορά του δικού μας αίματος, προσφέρουμε την αγάπη μας στον πάσχοντα αδελφό μας.
Το εσπέρας, τελέστηκε ο Δ΄ κατανυκτικός εσπερινός στο ιερό προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Κερκύρας κ. Νεκταρίου, και ομιλούντος του ιδίου, περί σημασίας του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στην ζωή των Χριστιανών.

TOP NEWS