Μητροπολίτης Κλιν: Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας θα πρέπει να διαβάσει προσεκτικά την απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Εκκλησίας

  • Dogma
κλιν

Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας θα πρέπει να διαβάσει προσεκτικά την απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας – Ο Μητροπολίτης Κλιν δίνει τη …ρωσική διάσταση στα γεγονότα και απαντά στο  Πατριαρχείο Αλεξανδρείας για την απόφαση να καλέσει τους  π. Γεώργιο Maximov και  π. Ανδρεά Novikov, ενώπιος του Συνοδικού Δικαστηρίου. 

«Δεν θυμάμαι, στην ιερατική και αρχιερατική μου πρακτική, να συνέβη κάτι τέτοιο», δηλώνει προκλητικά σε συνέντευξή του και συνεχίζει σε μια ακόμα προσπάθεια να νομιμοποιήσει την ρωσική αντικανονική εισπήδηση » ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας να μην αναζητήσει τους ένοχους μεταξύ των ιερέων που εκπληρώνουν το ποιμαντικό τους καθήκον με την ευλογία της ιεραρχίας, αλλά να διαβάσει προσεκτικά την απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και το τελευταίο μήνυμα της Τμήμα Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων, όπου ασπρόμαυρα γράφει ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία καλεί τον Πατριάρχη Θεόδωρο να επανεξετάσει την αντικανονική απόφασή του για την Ουκρανία και να επιστρέψει στις ράγες της κανονικής Ορθοδοξίας, δηλαδή να μην τη διχάσει».

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη του Μητροπολίτη Κλιν Λεωνίδα στην πύλη Interfax-Religion.
– Vladyka, αναφέρατε στο τηλεγράφημά σας ότι οι ιερείς μας, οι οποίοι τώρα διευθετούν επί τόπου τα τυπικά ζητήματα της μετάβασης των αφρικανικών κοινοτήτων στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία, κλήθηκαν ξαφνικά σε δικαστική συνεδρίαση του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Είναι αυτή μια κοινή πρακτική, πόσο αποδεκτό είναι να κρίνουμε ιερείς που ανήκουν σε άλλη τοπική Εκκλησία;

– Φυσικά και όχι. Αυτή είναι μια εξαιρετική κατάσταση, και δεν θυμάμαι, στην ιερατική και αρχιερατική μου πρακτική, να συνέβη κάτι τέτοιο. Αλλά η ίδια η δημιουργία της εξαρχίας είναι εξαιρετική. Θα πω το εξής: ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας να μην αναζητήσει τους ένοχους μεταξύ των ιερέων που εκπληρώνουν το ποιμαντικό τους καθήκον με την ευλογία της ιεραρχίας, αλλά να διαβάσει προσεκτικά την απόφαση της Συνόδου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και το τελευταίο μήνυμα της Τμήμα Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων, όπου ασπρόμαυρα γράφει ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία καλεί τον Πατριάρχη Θεόδωρο να επανεξετάσει την αντικανονική απόφασή του για την Ουκρανία και να επιστρέψει στις ράγες της κανονικής Ορθοδοξίας, δηλαδή να μην τη διχάσει.

Ως προς την επιλεξιμότητα, τότε, φυσικά, δεν έχουν δικαίωμα να καλέσουν τους κληρικούς μας στα δικαστήρια. Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας μπορεί να απευθύνεται στους κληρικούς του, στο ποίμνιό του. Όσο για την άλλη τοπική Εκκλησία, υπάρχουν ορισμένοι κανόνες-πλαίσιο, ο χάρτης, και εάν ο Πατριάρχης Θεόδωρος έχει ερωτήσεις, θα πρέπει να απευθύνεται απευθείας στην πληρότητα της Ρωσικής Εκκλησίας και να μην ενεργεί όπως συνηθίζεται σε ορισμένες φαινομενικά σοβαρές οργανώσεις που λένε ότι κάλεσε, σε ένα άτομο και απολύτως δεν θέλω να ακούσω κανέναν τριγύρω. Τέτοια μάντρα ακούμε τώρα στην πολιτική πλατφόρμα, ακούμε και από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως και, φυσικά, τον απηχεί και ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας.

– Μπορεί η απόφαση του δικαστηρίου της Αλεξάνδρειας για την υπόθεση των Ρώσων ιερέων να έχει συνέπειες για την αποστολή μας που ξεκίνησε πρόσφατα στην Αφρική;

– Δεν θα έχει καμία συνέπεια. Αυτή είναι μια παράνομη απόφαση που η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θα αναγνωρίσει ποτέ.

– Πόσοι ιερείς έχουν περάσει ήδη από την Αλεξάνδρεια στη Ρωσική Εκκλησία σήμερα;

– Δεν μπορώ να δώσω ακριβή στοιχεία ακόμα. Μια ιεραποστολική ομάδα έχει ήδη επιστρέψει, η δεύτερη συνεχίζει να εργάζεται, τώρα άλλες δύο ομάδες θα πετάξουν για να την αντικαταστήσουν και οι στατιστικοί υπολογισμοί αλλάζουν σχεδόν κάθε μέρα. Ο κατά προσέγγιση αριθμός των κληρικών που έχουν ενταχθεί στο ROC είναι τώρα περίπου 160-170 άτομα. Αλλά καταλαβαίνουμε ότι πολλές από τις φιγούρες βασίζονται κυρίως σε ζωντανούς ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόμαστε επί τόπου. Από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας δεν άκουσαν εξήγηση γιατί αναγνώρισε την OCU, υπήρχαν μόνο δικαιολογίες του τύπου «όλα θα αποφασίσουμε μόνοι μας». Σε μια από τις αφρικανικές χώρες, σε ένα άμεσο αίτημα να εξηγήσει την κατάσταση, ο Πατριάρχης Θεόδωρος απάντησε χωρίς να ντρέπεται: «Δεν το χρειάζεστε, είναι ανάμεσα σε μένα και τον Πατριάρχη Κύριλλο».

– Και πόσοι ιερείς υπάρχουν στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας;

– Δεν έχουμε στοιχεία. Αλλά το πιο εκπληκτικό είναι ότι ούτε αυτοί το κάνουν. Μπορείτε να φανταστείτε, σωστά; Παρά το γεγονός ότι η ιεραποστολική κάλυψη της Αφρικής συνέβη στις αρχές του περασμένου αιώνα, για περισσότερα από εκατό χρόνια οι άνθρωποι εκτελούν τη διακονία τους στην αφρικανική ήπειρο, αλλά εξακολουθούν να μην έχουν στατιστικά στοιχεία. Και αυτό χαρακτηρίζει και την Αλεξανδρινή επισκοπή.

– Ορθόδοξοι ζουν σε όλο τον κόσμο, το ποίμνιο του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως βρίσκεται σε Ευρώπη και Αμερική. Ο προϊστάμενος της Ελληνικής Εκκλησίας, ο οποίος αναγνώρισε επίσης την OCU, έχει ένα εκτεταμένο ποίμνιο εντός της Ελληνικής Δημοκρατίας. Αλλά γιατί ακριβώς οι Αφρικανοί ενορίτες και κληρικοί αντιμετώπισαν τόσο έντονα το γεγονός ότι ο πνευματικός τους ηγέτης συμφώνησε με το βαθύτερο σχίσμα στην Ουκρανία και άρχισαν να μετακινούνται μαζικά στο ROC; Φαίνεται, πού είναι η Ουκρανία και πού είναι η Αφρική …

– Δεν υποθέτω ότι θα κρίνω άλλες ηπείρους, αλλά για την Αφρική, την οποία επιβλέπω πρόσφατα, μπορώ να πω ότι εδώ και δεκαετίες έχει συσσωρευτεί πολύ αρνητικότητα – τόσο ο ρατσισμός των Ελλήνων επισκόπων σε σχέση με τους κληρικούς τους από τον τοπικό πληθυσμό και τη στοιχειώδη έλλειψη ενδιαφέροντος για τους ενορίτες. Καταλαβαίνω ότι 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι είναι δύσκολο να φροντίσουν. Μόνο αν μιλάμε για κάποιου είδους χρονικό πλαίσιο, τότε είναι δύσκολο να γίνει σε πέντε, δέκα χρόνια, αλλά κάτι θα μπορούσε να γίνει σε εκατό χρόνια! Έτσι δεν δημιουργήθηκαν περίπτερα ως ναοί, αλλά δημιουργήθηκε κάποιο είδος όψης του οίκου του Θεού και έγινε κάτι σημαντικό για να διασφαλιστεί η αποστολή σε αυτές τις χώρες.

– Ας επιστρέψουμε στους ιερείς μας, που τώρα κάνουν το συγκλονιστικό ιεραποστολικό τους ταξίδι σε όλη την αφρικανική ήπειρο. Το ίδιο το ταξίδι είναι αρκετά εξωτικό. Τι τους χτύπησε περισσότερο από όλα στην οργάνωση της ορθόδοξης ζωής στην Αφρική, στις συνθήκες που διαδραματίζεται αυτή η ζωή;

– Μου έκανε εντύπωση η έλλειψη συνθηκών για ορθόδοξη ζωή με την έννοια που έχουμε συνηθίσει να τη βλέπουμε στη Ρωσία, για παράδειγμα. Σε ορισμένες χώρες οι άνθρωποι είναι απολύτως εγκαταλειμμένοι. Οι επίσκοποι τους επισκέπτονται μια-δυο φορές το χρόνο, αλλά κυρίως βρίσκονται, κατά κανόνα, στην πατρίδα τους – στην Ελλάδα. Στατιστικά, μόνο λίγοι μαύροι επίσκοποι χειροτονήθηκαν πρόσφατα, και αυτό είναι, παρακαλώ σημειώστε, η πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες!

Πολλά πράγματα που συναντάμε εκεί: κοινωνικά, ανθρωπιστικά, εκπαιδευτικά προγράμματα – όχι μόνο δεν υπάρχουν, αλλά οι Αλεξανδρινοί ακόμα επιδεινώνουν την κατάσταση, στερώντας τους στέγη, διώχνουν τους κληρικούς που ήρθαν σε εμάς από τα σπίτια τους, διώχνουν παιδιά από το σχολείο. στερώντας τους τη μόρφωση, κάπου στις ενορίες μπλοκάρουν το νερό. Είδα πολλά πράγματα στη ζωή μου και επέζησα από περισσότερους από έναν πόλεμο, αλλά ελλείψει εχθροπραξιών κάτι τέτοιο θα συνέβαινε, δεν θέλω να χρησιμοποιήσω τη λέξη «γενοκτονία», δεν θυμάμαι τέτοια ταπείνωση τον γηγενή πληθυσμό.

Πηγή: nterfax-religion.ru

Φωτογραφία: Πατριαρχείο Μόσχας

Διαβάστε επίσης: Πατριαρχείο Αλεξανδρείας: Καλεί Ρώσους κληρικούς σε Συνοδικό Δικαστήριο

TOP NEWS