Η Αρχαιοπρεπής Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου στην Κόρινθο

  • Δόγμα

Μετά την μικρά Είσοδο και την ανάγνωση του Παλαιοδιαθηκικού, Αποστολικού και Ευαγγελικού αναγνώσματος ο Σεβασμιώτατος σύμφωνα με την αρχαία παράδοση κήρυξε τον Θ. λόγο, επεξηγώντας τα τελούμενα και τονίζοντας ότι η Ορθόδοξη, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία έχει πλούσια τυπική διάταξη που την ξεχωρίζει από τις δογματικές παρεκκλίσεις, τις οποίες κάποιοι ονομάζουν «εκκλησίες». Έχει, δηλαδή, Ι. Ακολουθίες και Ι. Μυστήρια για να επιτελεί το πνευματικό και αγιαστικό Της έργο χωρίς να αλλάζει η ουσία, παρά μόνον η τέλεση, προκειμένου οι Πιστοί να λαμβάνουν τον αγιασμό, την χάρη και την ευλογία του Θεού παρέχοντας την βεβαιότητα ότι, συσσωματούμενοι με τον Χριστό θα κληρονομήσουν την Βασιλεία Του.

Την αρχαιοπρεπή Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, και πρώτου Επισκόπου Ιεροσολύμων, τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Διονύσιος στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Απ. Παύλου, πλαισιούμενος από Ιερείς και τους Διακόνους του, χθες Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2024.

Κατά παράδοση, αυτή η Θ. Λειτουργία τελείται στην μνήμη του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, την 23η Οκτωβρίου και την πρώτη Κυριακή μετά την του Χριστού Γέννηση, ωστόσο ο σεπτός Ποιμενάρχης μας λόγω του ότι, εφέτος, η Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα συνέπεσε με την παραμονή της Δεσποτικής εορτής της κατά Σάρκα Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η αμέσως επόμενη με την εορτή του Αγ. Ιωάννου του Προδρόμου, μετέφερε την τέλεση της ως άνω Θ. Λειτουργίας, προκειμένου όλο και περισσότεροι φιλακόλουθοι πιστοί να παρευρεθούν και να συμμετάσχουν στην τέλεση της, αποδεχόμενοι την πρόσκληση του.

Μετά την μικρά Είσοδο και την ανάγνωση του Παλαιοδιαθηκικού, Αποστολικού και Ευαγγελικού αναγνώσματος ο Σεβασμιώτατος σύμφωνα με την αρχαία παράδοση κήρυξε τον Θ. λόγο, επεξηγώντας τα τελούμενα και τονίζοντας ότι η Ορθόδοξη, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία έχει πλούσια τυπική διάταξη που την ξεχωρίζει από τις δογματικές παρεκκλίσεις, τις οποίες κάποιοι ονομάζουν «εκκλησίες». Έχει, δηλαδή, Ι. Ακολουθίες και Ι. Μυστήρια για να επιτελεί το πνευματικό και αγιαστικό Της έργο χωρίς να αλλάζει η ουσία, παρά μόνον η τέλεση, προκειμένου οι Πιστοί να λαμβάνουν τον αγιασμό, την χάρη και την ευλογία του Θεού παρέχοντας την βεβαιότητα ότι, συσσωματούμενοι με τον Χριστό θα κληρονομήσουν την Βασιλεία Του.

Στην ερμηνεία του Αποστολικού αναγνώσματος ο Ποιμενάρχης μας επεσήμανε ότι ο Χριστός, που κατέβηκε μέχρι του Άδου τα ταμεία και ανέβασε ολόκληρη την ανθρωπότητα στον ουρανό, έχει δώσει στον καθένα μας χαρίσματα και δωρεές, που τα μοιράζει και καθιστά στην Εκκλησία Αποστόλους, Προφήτες, Κήρυκες του Ευαγγελίου Ποιμένες και Διδασκάλους, προκειμένου οι Πιστοί να καθοδηγούνται σωστά, μέχρις ότου όλοι, ως ένα Σώμα, φθάσουν να ωριμάσουν πνευματικά και να καταλήξει ο καθένας «εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ» (Εφεσ. Δ΄, 13) και να γίνουν παιδιά του Θεού και συγκληρονόμοι της Βασιλείας Του. Ακολούθως, ερμήνευσε και την ευχή, που αναγιγνώσκει ο Επίσκοπος προ του Ευαγγελικού αναγνώσματος, όπου παρακαλούμε τον Θεό να μην μας κάνει μόνο ακροατές του λόγου Του αλλά με πίστη, βίο άμεμπτο και πολιτεία ανέγκλητο να κάνουμε πράξη τους λόγους του Χριστού. Ο Σεβασμιώτατος ολοκλήρωσε τον λόγο του προτρέποντας τους παρευρισκόμενους Πιστούς να προσευχηθούν θερμά για την ειρήνευση στην περιοχή, όπου για πρώτη φορά τελέσθηκε εκεί η Θ. Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου, δηλαδή, τους Αγίους Τόπους.

Στην συνέχεια της Θ. Λειτουργίας και κατά την Μεγάλη Είσοδο, ο Μητροπολίτης μας τέλεσε την «Προσκομιδή» ενώπιον των Πιστών, κατά την τάξη αυτής της Θείας Λειτουργίας και αναφέρθηκε στην σημασία των δώρων που προσφέρονται από τους Πιστούς για την τέλεση της Θ. Λειτουργίας, δηλαδή, τον Άρτο και τον Οίνο επεξηγώντας ότι, επάνω στο Ιερό Δισκάριο βρίσκεται ολόκληρη η Εκκλησία με τον Χριστό στο κέντρο Της. Επίσης, όπου εκείνος έκρινε σκόπιμο, ανέλυε το ιδιαίτερο τελετουργικό της συγκεκριμένης Θ. Λειτουργίας, ώστε οι παριστάμενοι Πιστοί να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό, αντιλαμβανόμενοι όλα τα τελούμενα.

 

TOP NEWS