Τα αγκάθια της Ινδίκτου για Ιερώνυμο και νέα ΔΙΣ

  • Δόγμα

Το μεγάλο θέμα και για την Αθήνα παραμένει το ουκρανικό, καθώς το σύνολο των ορθοδόξων έχουν ταχθεί κατά του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου και υπέρ του μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιου. Το ζήτημα του πολέμου αλλά και η προσπάθεια της ρωσικής Εκκλησίας να αυξήσει την επιρροή της σε Βαλκάνια και Αφρική, έχουν  προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις στους κόλπους της Εκκλησίας, καθώς έχουν δημιουργηθεί νέα μέτωπα και συμμαχίες. Ρωσία, Σερβία, Αντιόχεια και Ιεροσόλυμα έχουν συγκροτήσει τη δική τους συμμαχία, ενώ, από την άλλη πλευρά, το Φανάρι, η Αλεξάνδρεια, η Αθήνα, η Κύπρος, αλλά και πολλές μικρότερες Εκκλησίες, βρίσκονται στο πλευρό της Ουκρανίας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη εφημερίδα «Κιβωτός της Ορθοδοξίας, που κυκλοφορεί κάθε Πέμπτη πανελλαδικά.

Θέματα που αφορούν περισσότερο το διεθνές περιβάλλον αναμένεται να απασχολήσουν τη νέα εκκλησιαστική χρονιά (Ίνδικτος) η οποία αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου. Το όνομα της νέας Εκκλησίας των Σκοπίων, τα όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία, το Κόσσοβο και τα Ιεροσόλυμα είναι τα θέματα που θα απασχολήσουν τα νέα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου .Στο εσωτερικό μέτωπο θα κληθούν να αντιμετωπίσουν  τις εκλογές για τις κενές θέσεις των μητροπόλεων Αιτωλίας και Ακαρνανίας, Δράμας και Γόρτυνος, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο  να έχουμε παραιτήσεις και άλλων μητροπολιτών για λόγους υγείας.

Παράλληλα, τη νέα ΔΙΣ θα απασχολήσουν θέματα που έχουν να κάνουν με την αξιοποίηση της περιουσίας και την αντιμετώπιση του covid-19.

Σε ό,τι αφορά το διεθνές περιβάλλον, η Εκκλησία της Ελλάδος θα πρέπει να αποφασίσει πώς θα αντιδράσει στην περίπτωση που τα Σκόπια αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν τριπλή ή και διπλή ονομασία, κάτι που η Αθήνα, αλλά και το Φανάρι, έχει απορρίψει από την πρώτη στιγμή.

Σύμφωνα με την τελευταία τοποθέτηση του Αρχιεπισκόπου Στεφάνου, για την Αθήνα και το Φανάρι θα υπάρχει η ονομασία «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος» , για το εσωτερικό «Μακεδονική Εκκλησία-Αρχιεπισκοπή Αχρίδος»  και για τη Βουλγαρία και τη Σερβία «Μακεδονική Εκκλησία». Το Φανάρι είχε θέσει ως όρο η νέα Εκκλησία να μην φέρει το όνομα «Μακεδονία-Μακεδονική», ώστε να της αποδοθεί η αυτοκεφαλία. Η Αθήνα, επίσης, έχει απορρίψει κάθε ιδέα για αναγνώριση, εάν τα Σκόπια επιμείνουν στον όρο Μακεδονία.

Το επόμενο διάστημα θα κρίνει πολλά για το μέλλον των σχισματικών των Σκοπίων, καθώς Αμερική και ΝΑΤΟ έχουν ταχθεί υπέρ της αυτοκεφαλίας, επιδιώκοντας τον περιορισμό της επιρροής της ρωσικής Εκκλησίας αλλά και της Σερβίας.

Το μεγάλο θέμα και για την Αθήνα παραμένει το ουκρανικό, καθώς το σύνολο των ορθοδόξων έχουν ταχθεί κατά του Πατριάρχη Μόσχας Κύριλλου και υπέρ του μητροπολίτη Κιέβου Επιφάνιου. Το ζήτημα του πολέμου αλλά και η προσπάθεια της ρωσικής Εκκλησίας να αυξήσει την επιρροή της σε Βαλκάνια και Αφρική, έχουν  προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις στους κόλπους της Εκκλησίας, καθώς έχουν δημιουργηθεί νέα μέτωπα και συμμαχίες. Ρωσία, Σερβία, Αντιόχεια και Ιεροσόλυμα έχουν συγκροτήσει τη δική τους συμμαχία, ενώ, από την άλλη πλευρά, το Φανάρι, η Αλεξάνδρεια, η Αθήνα, η Κύπρος, αλλά και πολλές μικρότερες Εκκλησίες, βρίσκονται στο πλευρό της Ουκρανίας.

Σε ό,τι αφορά τα «δικά της θέματα», η Εκκλησία της Ελλάδος θα αποφασίσει άμεσα για την αξιοποίηση της περιουσίας, εστιάζοντας στις επενδύσεις που αφορούν στο Σχιστό, την Βουλιαγμένη, αλλά και σε πολλά άλλα ακίνητα τα οποία είναι διάσπαρτα σε όλη τη χώρα.

Το μεγάλο αγκάθι θα είναι για μια ακόμη φορά η εκλογή νέων μητροπολιτών σε Δράμα, Γορτυνία και Αιτωλία. Η Σύνοδος έχει ζητήσει από την κυβέρνηση τη διχοτόμηση της μητρόπολης της Αιτωλίας, αλλά το θέμα φαίνεται πως παγώνει προς το παρόν. Η παραίτηση του Γραμματέα του πρωθυπουργού κ. Γιάννη Δημητριάδη, ο οποίος ήταν γνώστης του θέματος, θα επηρεάσει τις εξελίξεις στο θέμα το οποίο έχει διχάσει την τοπική κοινωνία.

Για τις άλλες μητροπόλεις Γόρτυνος και Δράμας τα πράγματα είναι απλά, καθώς δεν υπάρχουν εκκρεμότητες. Αντίθετα, ανοικτό παραμένει το θέμα των παραιτήσεων των μητροπολιτών Ηλείας Γερμανού και Φλωρίνης Θεόκλητου. Και για τους δύο λέγεται πως έχουν γίνει οι ανάλογες κινήσεις χωρίς ωστόσο τίποτε να είναι βέβαιο. Πάντα υπάρχει και το θέμα της παραίτησης του μητροπολίτη παραμυθίας Τίτου, ο οποίος δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τα καθήκοντά του. Ο κ. Ιερώνυμος θέλει να κλείσει και τις τρείς υποθέσεις  των παραιτήσεων, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν επιθυμεί να προκαλέσει αναστάτωση στο εσωτερικό της Συνόδου.

Και αυτή τη χρονιά η Σύνοδος θα κληθεί να αντιμετωπίσει τον covid-19, καθώς το θέμα της επιδημίας παραμένει «ανοικτό» για τους επιστήμονες. Η τήρηση των μέτρων εντός των ναών αλλά και σε άλλες εκδηλώσεις θα απασχολήσει, όπως όλα δείχνουν, και πάλι την Εκκλησία  το επόμενο διάστημα.

Ποιοι είναι οι νέοι συνοδικοί

Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητος

Ο Μητροπολίτης Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητος (κατά κόσμον Δημήτριος Λαμπρινάκος) είναι Έλληνας θεολόγος και Επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδας

Ο κ. Θεόκλητος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 10 Φεβρουαρίου 1967.

Σπούδασε τη Θεολογία στη Θεολογική Σχολή Αθηνών.

Το 1985 εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Βουλκάνου Μεσσηνίας. Διετέλεσε Πρωτοσύγκελος της Μητροπόλεως Μεσσηνίας από το 2003 μέχρι το 2017. Διορίσθηκε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Βουλκάνου από το 2007 μέχρι το 2009, από τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο (Σαββάτο).

Π̪αράλληλα, υπηρέτησε ως Εφημέριος – Ιερατικός Προϊστάμενος σε διαφόρους Ενοριακούς Ναούς της υπαίθρου, ενώ τα τελευταία 20 χρόνια στον Ιερό Ναό Ταξιαρχών Καλαμάτας. Στις 6 Οκτωβρίου 2017 εξελέγη Μητροπολίτης Σταγών και Μετεώρων Το 2019 ίδρυσε την Μητροπολιτική Ακαδημία Θεολογικών και Ιστορικών Ερευνών Αγίων Μετεώρων, με έδρα την Καλαμπάκα.

Μάνης Χρυσόστομος

Ο κατά κόσμον Χρήστος Παπαθανασίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950.

Φοίτησε στη Νομική Σχολή και ακολούθως στη Θεολογική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ μετεκπαιδεύτηκε στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης και στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης. Επί σειρά ετών ήταν υπεύθυνος της Χριστιανικής Φοιτητικής Ενώσεως υπό την καθοδήγηση της Αδελφότητος Θεολόγων «Η ΖΩΗ». Χειροτονήθηκε Διάκονος στις 20 Φεβρουαρίου 2000 και Πρεσβύτερος στις 28 Μαΐου 2000.

Στις 7 Φεβρουαρίου 2018 εξελέγη Μητροπολίτης Μάνης.

 

Μητροπολίτης Φθιώτιδος Συμεών

Ο κατά κόσμο Ιωάννης Βολιώτης γεννήθηκε το 1977, στην Κοζάνη. Η πατρική του καταγωγή είναι από το χωριό Ασπρόγεια στο νομό Φλώρινας. Είναι απόγονος αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα. Στην Καστοριά ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Είναι Πτυχιούχος των Τμημάτων Νομικής και Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Συνέχισε ως Υποψήφιος Διδάκτωρ στην Ιστορία της Φιλοσοφίας και για μια διετία, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στην Ιστορία, Φιλοσοφία και Κοινωνιολογία του Δικαίου. Το 2001, χειροθετήθηκε Αναγνώστης και τον Αύγουστο του 2002 εκάρη Μοναχός (λαμβάνοντας το όνομα Συμεών), από τον Μητροπολίτη Καστορίας Σεραφείμ, στην Μονή Αγίων Αναργύρων Μελισσοτόπου, της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας, όπου και εγκαταβίωσε έως το 2011.

Στις 25 Ιουνίου του 2014, διορίστηκε Πρωτοσύγκελλος και Γενικός Διευθυντής των Διοικητικών Υπηρεσιών της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Εξελέγη Μητροπολίτης Φθιώτιδος στις 11 Οκτωβρίου 2019.

Λαρίσης Ιερώνυμος

Ο Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος, κατά κόσμον Παναγιώτης Νικολόπουλος, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1971, με καταγωγή από την Ηλεία και τη Μύκονο. Είναι απόφοιτος της Νομικής και της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Έχει αποκτήσει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ιστορία του Δικαίου (Βυζαντινορωμαϊκό Δίκαιο) από το Πανεπιστήμιο του Χρόνινγκεν. Ομιλεί την ελληνική, αγγλική, γερμανική, ολλανδική και τουρκική γλώσσα.

Εκάρη μοναχός στις 7 Δεκεμβρίου 1997 στην Ιερά Μονή Αντινίτσης Φθιώτιδος και χειροτονήθηκε διάκονος επτά μέρες αργότερα. Εξελέγη μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου στις 5 Οκτωβρίου 2018 .Με προσωπικές του ενέργειες επανέφερε στη Λάρισα τα οστά του μητροπολίτη Λαρίσης Ιακώβου Σχίζα, ο οποίος το 1968 είχε διωχθεί από το τότε δικτατορικό καθεστώς και εξαναγκάστηκε να φύγει από τη Λάρισα.

Καλαβρύτων Ιερώνυμος

Ο κατά κόσμον Νικόλαος Κάρμας γεννήθηκε στο Αίγιο, στις 19 Μαΐου 1966. Σπούδασε Θεολογία στη Θεολογική Σχολή Βελιγραδίου. Στις 12 Αυγούστου 1989 εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αιγίου. Στις 22 Ιουλίου 2002 χειροτονήθηκε Διάκονος. Στις 11 Οκτωβρίου 2019 εξελέγη Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας .

Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος

Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος Παπαθωμάς, γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 1960 στα Νάματα Κοζάνης. Ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές στα Νάματα και στην Πτολεμαΐδα το 1978.

Είναι Καθηγητής Κανονικού Δικαίου της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ομιλεί Αγγλικά, Γαλλικά, Εβραϊκά, Εσθονικά, Ρωσικά και Ιταλικά. Χειροτονήθηκε Διάκονος και Πρεσβύτερος το 1998. Από το 2010 έως την εκλογή του, το 2021, υπηρέτησε ως ιεροκήρυκας στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών.

Στις 8 Οκτωβρίου 2021, εξελέγη  Μητροπολίτης Περιστερίου.

 

Μητροπολίτης Ζιχνών και Νευροκοπίου Ιερόθεος

Γεννήθηκε στα Μέγαρα το έτος 1945. Έλαβε το πτυχίο της Θεολογικής Σχολής Αθηνών. Το 1969 Χειροτονήθηκε Διάκονος και το 1974 Πρεσβύτερος. Από το έτος 1989 υπηρέτησε στην Ιερά Σύνοδο ως Γραμματέας – Πρακτικογράφος. Στις 16 Μαΐου 2003 εξελέγη μητροπολίτης Ζιχνών και Νευροκοπίου. Ενέταξε τη Μητρόπολη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Συνεργασίας «Ελλάδα-Βουλγαρία» και έτσι ψηφιοποιήθηκαν και δημοσιεύθηκαν σε ειδική ιστοσελίδα μνημεία της περιοχής. Με προσωπικά του έξοδα εξόπλισε ναούς με μικροφωνικές εγκαταστάσεις και συστήματα κωδωνοκρουσίας. Ταυτόχρονα, με πρωτοβουλία του συντηρήθηκαν πλέον των εκατό εικόνων που πριν βρίσκονταν διασκορπισμένες και αφύλακτες σε διάφορους ναούς.

 

Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος

Ο Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος (κατά κόσμον Ιωάννης Αβαγιανός), γεννήθηκε το  1947 στον μεσαγρό Λέσβου. Μητροπολίτης εξελέγη το 2004.

Σπούδασε στη Θεολογική Σχολή Αθηνών. Διάκονος χειροτονήθηκε το 1973 και Πρεσβύτερος το 1977.

Υπηρέτησε ως ιεροκήρυκας στις Ιερές Μητροπόλεις Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας και Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου καθώς και στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και αποσπάσθηκε στην Ριζάρειο Εκκλησιαστική Σχολή ως Εφημέριος, Πνευματικός, Διευθυντής του Οικοτροφείου και Καθηγητής. Εργάσθηκε και ως κωδικογράφος της Ιεράς Συνόδου επί πολλά έτη. Ασχολήθηκε επισταμένως με τη συγγραφή, δημοσιεύοντας πλήθος μελετών και δύο συλλογές γραπτών κηρυγμάτων.

 

Σερβίων και Κοζάνης Παύλος

Ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος Παπαλεξίου γεννήθηκε στη Ροδιά Αιγιαλείας το 1942. Σπούδασε Νομική και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εκάρη Μοναχός στην Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης. Διάκονος χειροτονήθηκε στις 24 Οκτωβρίου 1971 από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο Α’. Πρεσβύτερος χειροτονήθηκε στις 13 Μαΐου 1973 από τον Επίσκοπο Βρεσθένης Δημήτριο. Στις 19 Φεβρουαρίου 1978 έλαβε το οφίκκιο του Αρχιμανδρίτη από τον ίδιο Επίσκοπο.

Στις 26 Απριλίου 2004, εξελέγη από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης .

 

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος

Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης Άνθιμος (κατά κόσμον Χρήστος Κουκουρίδης), γεννήθηκε το 1962 στην Αλεξανδρούπολη, με γονείς θρακικής-προσφυγικής καταγωγής από το Μεγαρήσι Κεσσάνης της Ανατολικής Θράκης.

Το 1981 φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή της Ξάνθης, το 1983 έλαβε το πτυχίο της Ζαριφείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας Αλεξανδρουπόλεως και στη συνέχεια ενεγράφη στη Θεολογική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης απ’ όπου αποφοίτησε πτυχιούχος το 1987.

Στις 6 Οκτωβρίου 1985 χειροτονήθηκε Διάκονος από τον Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο (μετέπειτα Θεσσαλονίκης), οπότε μετονομάσθηκε Άνθιμος. Το 1989 χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος και τοποθετήθηκε Εφημέριος του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου Αλεξανδρουπόλεως. Το 1990 διορίστηκε Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως και το 2000, Προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ναού.

Συμμετείχε στην ακολουθία του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου στη Ρώμη για την επιστροφή των λειψάνων των Αγίων Ιωάννου του Χρυσοστόμου και Γρηγορίου του Θεολόγου στην Κωνσταντινούπολη, στις 27 Νοεμβρίου 2004. Συνόδευσε επίσης, τον Μάιο 2010, τον Οικουμενικό Πατριάρχη στο ταξίδι του στη Βουλγαρία. Στις 30 Σεπτεμβρίου του 2007 συμμετείχε στην τριμελή Αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος για την ενθρόνιση του νέου Πατριάρχου Ρουμανίας Δανιήλ στο Βουκουρέστι. Τον Ιούνιο του 2008, μετέβη στο ιεραποστολικό κλιμάκιο στην πόλη Κιπούσι της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, όπου εγκαινίασε το σχολείο με το όνομα «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ», προσφορά των πιστών της Μητροπόλεως.

Στις 6 Οκτωβρίου 2004 εξελέγη Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως.

 

Νεαπόλεως Βαρνάβας

Ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας (κατά κόσμον Μάρκος Τύρης), γόνος μικρασιατικής καταγωγής, γεννήθηκε στα Διαβατά Θεσσαλονίκης το 1958.

Πραγματοποίησε τις εγκύκλιες σπουδές του στον τόπο καταγωγής του και στη συνέχεια φοίτησε στην Εκκλησιαστική Σχολή Λαμίας. Έλαβε το πτυχίο της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Λαμίας και ακολούθως το πτυχίο της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ομιλεί την Τουρκική γλώσσα.

Εκάρη Μοναχός και χειροτονήθηκε Διάκονος το έτος 1984.

Διετέλεσε Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος και Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως. Τον Οκτώβριο του 2004, εξελέγη Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως.

 

Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών Μάρκος

Ο Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών Μάρκος (κατά κόσμον Μάρκος Βασιλάκης), γεννήθηκε στη Χίο το 1965.. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και αποφοίτησε από το Τμήμα Κλασικής Φιλολογίας το 1988. Το 1994 χειροτονήθηκε διάκονος και το 2000 πρεσβύτερος. Το 2010 ορίστηκε από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος αρχιγραμματέας της, θέση την οποία διατήρησε έως την επισκοπική του εκλογή.

Στις 7 Οκτωβρίου 2011 εξελέγη Μητροπολίτης Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.

Είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Φιλολόγων, της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων, του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός και της ΠΕΚΕΒ. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα παλαιογραφίας στο ΜΙΕΤ, έχει λάβει μέρος σε συνέδρια ως σύνεδρος και εισηγητής και σε εκκλησιαστικές αποστολές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ακόμη πραγματοποιεί εκπομπές στο ραδιόφωνο της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Εκκλησίας της Χίου.

Το 2016 ο μητροπολίτης Μάρκος τέλεσε τη Θ. Λειτουργία της Ανάστασης σε φυλάκιο της νησίδας Παναγιά των Οινουσσών, το καθεστώς της οποίας αμφισβητεί η Τουρκία και η οποία γίνεται συχνά στόχος παραβιάσεων από τουρκική αεροπορία και ναυτικό. Στην τελετή παρίσταντο ο δήμαρχος και δημοτικοί σύμβουλοι των Οινουσσών, στρατιωτικές και λιμενικές Αρχές. Τουρκικό σκάφος του Λιμενικού προσπάθησε να παρενοχλήσει τη Θεία Λειτουργία με μεγάφωνα, πλησιάζοντας τη νησίδα, αργότερα όμως αποχώρησε. Σε παλαιότερο κήρυγμα έχει καταδικάσει τη γιόγκα επειδή σχετίζεται με τον Ινδουϊσμό. Τέλος, απαγόρευσε να τελείται γάμος και βάπτιση την ίδια μέρα στην ίδια εκκλησία.

Στις 25 Απριλίου 2018, εγκαινίασε την Βιβλιοθήκη της Ιεράς Μητρόπολης Χίου με την ονομασία «Άγιος Αγαπητός», η οποία αποπερατώθηκε χάρη στις δωρεές ιδιωτών (κυρίως της οικογένειας Προκοπίου), αλλά και στην χρηματική συμβολή του ίδιου του Μητροπολίτου.

TOP NEWS