Αυστραλίας Μακάριος: «Για να προκόψουμε στην πνευματική ζωή, να αγωνιστούμε και ψυχικά και σωματικά»

  • Dogma
αυστραλίας

Τη Δ’ Κυριακή των Νηστειών, 03 Απριλίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος μετέβη και ιερούργησε στον Ιερό Ναό Αναστάσεως του Χριστού, στο προάστιο Kogarah του Σύδνεϋ, συνιερουργούντων του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κυανέων κ. Ελπιδίου, Αρχιεπισκοπικού Επιτρόπου Πέρθης, και του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Μαγνησίας κ. Χριστοδούλου, Ιερατικώς Προϊσταμένου της Ενορίας του Kogarah.

Εν πληθούση εκκλησία, ο Σεβασμιώτατος Αυστραλίας κ.κ. Μακάριος μίλησε για τις αρετές της πίστεως, της προσευχής και της νηστείας, αναλύοντας την ευαγγελική περικοπή της ημέρας η οποία περιγράφει το θαύμα της θεραπείας του δαιμονισμένου νέου από τον Ιησού Χριστό. Καταρχάς εξήγησε στο εκκλησίασμα πως τα θαύματα δεν επιτελούνται με έναν τρόπο μαγικό, αλλά με τρόπο υπαρξιακό: «Τόσο αυτός που προσδοκά τη θεραπεία, όσο και αυτός που θεραπεύει, θα πρέπει να έχουν άμεση υπαρξιακή ενότητα με τον Χριστό που είναι η πηγή των θαυμάτων. Και απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε θαύμα, είναι η πίστη». Όπως επισήμανε δε, ο εγωισμός και η ιδιοτέλεια υπονομεύουν και εκπαραθυρώνουν την πίστη από την ψυχή του ανθρώπου.

Περαιτέρω, ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στην οδηγία που έδωσε ο Χριστός στους μαθητές του περί προσευχής και της νηστείας, αποσαφηνίζοντας με την ευκαιρία αυτή ότι οι αμαρτίες δε διακρίνονται σε πνευματικές και σωματικές, αλλά όλες οι αμαρτίες είναι ψυχοσωματικές, δηλαδή ότι σε κάθε πτώση μετέχει όλη η ανθρώπινη υπόσταση. Για τον λόγο αυτό, υπογράμμισε πως «για να απαλλαγούμε από τις αμαρτίες και να προκόψουμε στην πνευματική μας ζωή, θα πρέπει να αγωνιστούμε και ψυχικά και σωματικά».

Εξάλλου, ο Αρχιεπίσκοπος έκανε ειδική μνεία στον Άγιο Ιωάννη τον Σιναΐτη, τον οποίο τιμά η Εκκλησία μας τη Δ’ Κυριακή των Νηστειών, και ειδικότερα στο βιβλίο του, «Κλίμαξ», όπου παρουσιάζονται ως σκαλοπάτια οι αρετές που μπορούν να μας οδηγήσουν στον Θεό. Εστίασε δε και ανέλυσε ενώπιον των πιστών το πρώτο και το τελευταίο σκαλοπάτι της «Κλίμακος». Το πρώτο, όπως εξήγησε, αναφέρεται στην «αποταγή», δηλαδή στην αρετή που επιτρέπει στον άνθρωπο να αρνηθεί τις επιθυμίες, τα πάθη και το θέλημά του, δηλαδή όλα εκείνα που τον κρατούν προσκολλημένο στα επίγεια και δεν του επιτρέπουν να πορευθεί προς τη Βασιλεία των Ουρανών. Στην κορυφή της «Κλίμακος» βρίσκεται η αρετή της αγάπης – όχι η αγάπη η φιλοσοφική ή συναισθηματική, όπως την παρουσιάζει ο σύγχρονος κόσμος – αλλά η εσταυρωμένη αγάπη, όπως τη διδάσκει ο Χριστός την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. «Όχι η αγάπη των λόγων, αλλά η αγάπη των έργων, η αγάπη χωρίς ανταλλάγματα και χωρίς ιδιοτέλεια», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος. «Η αγάπη η θυσιαστική και η εσταυρωμένη», προσέθεσε, προτρέποντας το εκκλησίασμα να αναζητήσει αυτή την αρετή στον Γολγοθά, κάτω από τον Σταυρό του Χριστού.

Κλείνοντας, ο Αρχιεπίσκοπος διεμήνυσε πως ο αγώνας μας για την πνευματική ζωή πρέπει να είναι διαρκής, επισημαίνοντας πως η επανάπαυση και αναβλητικότητα αποτελούν έργα και επιτυχία του διαβόλου. Για τον λόγο αυτό, μαζί με τις ευχές του για καλή Ανάσταση, απηύθυνε στους πιστούς την παράκληση, αποχωρώντας από την εκκλησία να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν στη ζωή και την καθημερινότητά τους όλα όσα άκουσαν περί της πίστεως, της προσευχής και της νηστείας.

 

TOP NEWS