Πρόσκληση από τον Αρχιεπίσκοπο Σινά για τη διαφύλαξη του καθεστώτος της Ι. Μ. Αγίας Αικατερίνης

  • Dogma

Με επιστολή του, ο Αρχιεπίσκοπος Σινά, Φαράν και Ραϊθώ και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης, κ. Δαμιανός, εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους όσοι συμμετέχουν στη Διεθνή Πρωτοβουλία για τη διαφύλαξη του διεθνούς status quo της UNESCO που διέπει τη Μονή.

Ο Σεβασμιώτατος απευθύνει έκκληση για ενότητα και κοινή πορεία στον «τίμιο, δίκαιο και ανυποχώρητο αγώνα για την πίστη και την αλήθεια».

«Ως Ηγούμενος της Ιεράς Μονής του Θεοβαδίστου Όρους Σινά και της Αγίας Αικατερίνης, μαζί με όλους τους Πατέρες, ευχαριστούμε και ευλογούμε όλους όσοι μας συγκίνησαν με την πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών, με σκοπό τη διατήρηση της αδιάκοπης επί 1800 και πλέον έτη μοναχικής μας παραδόσεως – της προσευχής και της διακονίας μας στους πρόποδες της Θεοβαδίστου Αγίας Κορυφής, εκεί όπου, σύμφωνα με την παράδοση, από τον 3ο αιώνα μ.Χ. κατέφευγαν οι πρώτοι μοναχοί, γύρω από την Αγία Βάτο και το Φρέαρ του Μωυσέως», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι σήμερα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Αν. Τασούλας δέχθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο τον Αρχιεπίσκοπο Σινά. Κατά τη συνάντηση, ο Σεβασμιώτατος απηύθυνε πρόσκληση στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να παραστεί στο ετήσιο πανηγύρι της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης, που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του έτους.

 

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή: 

Πρὸς τοὺς μετέχοντες στὴν Διεθνῆ Πρωτοβουλία γιὰ τὴν διαφύλαξι τοῦ Διεθνοῦς Status Quo τῆς UNESCO,

τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ, τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης

Ὡς Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ καὶ Ἁγίας Αἰκατερίνης, μὲ ὅλους τοὺς Πατέρες της ἀπὸ κοινοῦ, εὐχαριστοῦμε καὶ ἐπευλογοῦμε ὅλους γιὰ τὴν συγκίνησι ποὺ μᾶς ἔφερε τό ἄκουσμα τῆς διεθνοῦς πρωτοβουλίας γιὰ συλλογὴ ὑπογραφῶν μὲ αἴτημα νὰ μὴν ἀλλάξῃ ἡ ἐπὶ τοὐλάχιστον 1800 ἔτη ἀδιάκοπη παράδοσι τοῦ ἀσκητικοῦ μας βίου∙ τῆς προσευχῆς καὶ τῆς διακονίας μας στοὺς πρόποδες τῆς Θεοβαδίστου Ἁγίας Κορυφῆς τοῦ ὄρους Χωρήβ, ἐδῶ ποὺ ἱστορεῖται ὅτι ἀπὸ τὶς ἀρχὲς τοῦ 3ου μ.Χ. αἰῶνος προσέφευγαν ἀπὸ τοὺς διωγμοὺς οἱ πρῶτοι μοναχοὶ γύρω ἀπὸ τοὺς χώρους τῆς Ἁγίας Βάτου καὶ τοῦ Φρέατος τοῦ Μωυσέως.

Μόνον ὡς δωρεὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος βλέπουμε τὴν πρωτοβουλία σας, ὅπως ἐξ αἴφνης τὴν εἴδαμε τὴν Κυριακὴ νὰ παρουσιάζεται στὴν ἑορτὴ τῆς Ἁγίας Πεντηκοστῆς, ὅταν τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἐφώτισε ταυτοχρόνως τοὺς 12 Ἀποστόλους καὶ ἔκτοτε ἄρχισε ἡ ἐπὶ γῆς διακονία τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Στὸ Σινᾶ ὁ Μωυσῆς 40 ἔτη πέρασε παρὰ τοὺς πρόποδες τοῦ ὄρους Χωρήβ, ὅπου πρὸ τῆς Ἁγίας Βάτου ἔζησε τὴν παρουσία τοῦ Κυρίου μας.

Ἀργότερα ἀπό τὴν Ἁγία Κορυφὴ παρέλαβε αὐτοπροσώπως τὸν Νόμο τοῦ Θεοῦ.

Παρομοίως ἐπὶ τρία χρόνια ὁ Ἀπόστολος Παῦλος τῶν Ἐθνῶν, προσέφυγε στὸν ἴδιο Βιβλικό “οἶκο τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὄρους Σινᾶ”, ὕστερα ἀπὸ τὴν μεταβολή του ἀπὸ διώκτη, σὲ διάκονό τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τότε ποὺ ὁ Θεὸς τοῦ ἐμφανίσθηκε στὸν δρόμο του πρὸς τὴν Δαμασκό∙ ἐκεῖνος δὲ τότε πρὶν ἐπιστρέψει στὴν Ἱερουσαλήμ, “κατέβηκε” στὸ “ὄρος τοῦ Σινᾶ τῆς Ἀραβίας” καὶ μετὰ τὴν τριετία γύρισε γιὰ νὰ συναντήσῃ τοὺς Ἀποστόλους τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Τὴν φιλανθρωπία του ὁ Θεὸς ἔδειξε τρίτη φορά ὅταν, ὅπως ἱστορικῶς πολλαπλῶς διασταυρώνεται, ὁ Μωάμεθ μετὰ τὸ 1ο δεκαπενθήμερο τοῦ Ἰουνίου τοῦ 623, [τὴν ἴδια περίοδο τοῦ 1ου μηνὸς (Muḥarram) τοῦ 2ου ἔτους τῆς Ἐγείρας] ἀνέβηκε ὡς προσκυνητὴς στὴν Ἁγία Κορφὴ μαζὶ μὲ ὅλους τοὺς Μαθητές του καὶ κατεβαίνοντας μετὰ παρέδωσε τὴν Διαθήκη τοῦ Θεοῦ τοῦ Σινᾶ στοὺς τότε προκατόχους μας Πατέρες, σὲ καιρούς ποὺ ἐκεῖ ἤδη συμπλήρωναν παράδοσι ἀσκήσεως πλέον τῶν 400 χρόνων, ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τοῦ Φρουρίου τοῦ Ἰουστινιανοῦ, τοῦ κτήτορος καὶ τῆς Ἁγίας Σοφίας.

Τὸ προσαγορευόμενο ὡς “Ἀχτιναμές” γράμμα ποὺ τότε παρέλαβαν οἱ Σιναῗτες Πατέρες περιλάμβανε τὸ προσωπικὸ θέλημα τοῦ Βιβλικοῦ “Θεοῦ τοῦ Σινᾶ” πρὸς ὅλους τοὺς ἄρχοντες καὶ τὸ ἔθνος τοῦ Μωάμεθ, ὡς νόμο τῆς ἐπίγειας προστασίας τοῦ ἀσκητικοῦ βίου τῶν Σιναϊτῶν Πατέρων στὸν βιβλικό Του “οἶκο“, καὶ κατ ́ ἐπέκτασιν ὅλων τῶν Χριστιανῶν. Αὐτὸ τὸ θέλημά του ὁ Θεὸς (“عهد/ʿΑhd”) τὸ διεμόρφωσε μὲ μία σειρά ἐντολῶν σεβασμοῦ τῶν Χριστιανῶν ἀπὸ τὸ ἔθνος τοῦ Μωάμεθ, ὡς ἔμπρακτο τεκμήριο τηρήσεώς τοῦ Θελήματός Του (“ميثاق/ Mīthāq,”) ἕως συντελείας τοῦ κόσμου.

Τὸ 737 μ.Χ. ο Ὀμὰρ Κατάμπ, ὁ 2ος μετὰ Μωάμεθ Χαλίφης, ἐπικύρωσε τὸν Ἀχτιναμὲ καθὼς τὸν ἐξειδίκευσε γιὰ τὴν προστασία τῶν Χριστιανῶν καὶ τῶν προσκυνημάτων τους στὰ Ἱεροσόλυμα. Τὴν κληρονομία τῶν Σουνιτῶν Χαλιφῶν ὡς πρὸς τὴν τήρησι τῶν ἐντολῶν τοῦ Ἀχτιναμὲ, τὸ 1904 ὁλοκλήρωσε ὁ Αβδοὺλ Χαμίτ ΙΙ ὅταν διὰ τοῦ Ἀχτιναμὲ ἐπικύρωσε τὴν ἐκλογὴ τοῦ Πορφυρίου τοῦ Β ́, τρίτου προκατόχου μου. Ὁ φιλάνθρωπος Θεός πάντοτε εὐλογεῖ ὅσους στηρίζουν τό Θέλημά του.

Παρακαλοῦμε τὴν συστράτευσί σας στὸν τίμιο, δίκαιο καὶἀνυποχώρητο ἀγῶνα μας ποὺ εἶναι ἀγὼν γιὰ τὴν πίστη καὶ τὴν ἀλήθεια.

 

† Δαμιανὸς

Ἀρχιεπίσκοπος Σινᾶ, Φαράν καὶ Ραϊθῶ
ἐκ μέρους καὶ ὅλων τῶν Σιναϊτῶν Πατέρων

 

Φωτογραφία αρχείου: Χρήστος Μπόνης

TOP NEWS